După o întrerupere generată de condițiile meteo nefavorabile, munca la noul pod rutier care va lega cartierele Ioșia și Rogerius a fost reluată în ritm alert. Firma Drumuri și Poduri Timișoara se pregtește să toarne betonul la principalul punct de susținere a construcției, pe malul stâng al Crișului Repede. Potrivit reprezentanților șantierului, marți (22 martie) va începe turnarea celor 200 metri cubi de beton în care va sta, practic, mare parte a greutății. În același timp, constructorii au început activitatea și pe malul drept al Crișului Repede, la culeea aferentă (punctul de sprijin de pe mal). Podul va avea o lungime de 108 m, 3 deschideri și 4 sprijiniri, a aexplicat Alexandru Achim, managerul proiectului finanțat de Municipalitatea orădeană. „În acest moment suntem în fază foarte avansată la lucrările fundației la pila 1 (n.b.: sprijinul din albie, în apropierea malului stâng); este realizată armarea, iar mâine urmează să turnăm betonul”, a declarat Achim. Importanța acestei faze a lucrării pare vitală, fiind vorba despre „singurul reazem fix al podului”. După cum a precizat managerul de proiect, culeele sunt astfel prevăzute încât, în caz de cutremur să nu preia ele descărcările de sarcină, acestea din urmă fiind transmise pilei. Motiv pentru care punctul de sprijin din albie (cel de pe malul stâng) va fi dublu armat, spre deosebire de pila apropiată malului drept, care va fi una mult mai simplă, inclusiv ca și geometrie. Se estimează că pila 1 va fi terminată până în data de 10 aprilie. Merită menționat că până și procesul de turnare a betonului se va desfășura în etape. Marți, 22 martie, se va betona doar o parte a pilei care va conține într-un final vreo 15 tone de armătură (pentru un total de 200 mc de beton). Urmăriți acest link pentru o filmare de la fața locului. Conform graficului de lucrări, firma executantă ar trebui să încheie lucrările la noul pod rutier până în data de 30 septembrie 2011. Până acum, Primăria Oradea a achitat o treime din costul total al lucrării, adică 4.009.803 lei (fără TVA) – proiectare, organizare de șantier și lucrări deja executate. Valoarea totală a contractului cu SC CCCF Drumuri și Poduri Timișoara SRL este de 11.850.530,21 lei. Imagini de la șantierul de pe Crișul Repede, dar și de la celelalte locații în care primarul Ilie Bolojan și jurnaliștii orădeni s-au perindat azi puteți găsi în galeria foto atașată.