Actualizat noiembrie 22nd, 2024 3:12 PM
aug. 29, 2016 Andrei Şandor Actualitate 0 1649 vizualizari
4,5 milioane de lei este suma totală aproximativă pe care, prin rectificarea bugetară de pe ordinea de zi a ședinței de marți, 30 august, Consiliul Județean (CJ) Bihor o redistribuie pentru a umbla la drumuri. Este vorba, potrivit vicepreședintelui Ioan Mang, cu prioritate despre șoselele care apar în documente ca fiind în stare proastă. Adică cele foarte circulate care au gropi, sunt pietruite sau sunt cu stratul asfaltic distrus.
Luni, 29 august, într-o conferință pe care a susținut-o ca gestionar al Direcției Tehnice din cadrul CJ, Mang a relatat că, la momentul actual, „577 de kilometri de drumuri județene sunt clasificați ca fiind într-un stadiu rău, 160 de kilometri sunt clasificați ca având o stare bună și 237 de kilometri de drumuri județene au o stare medie”. Această stare de fapt a făcut ca șefii CJ să hotărască alocarea unei sume mai mari decât cea distribuită inițial, la începutul acestui an, către reparații și investiții în infrastructura rutieră.
Vicepreședintele Mang a explicat că există drumuri în lucru cu finanțare de la Ministerul Dezvoltării prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL), respectiv drumuri – pe investiții – la care se lucrează cu banii de la bugetul CJ și care au rămas fără fonduri; în acest din urmă caz, conducerea județului a decis să aloce bani pentru continuarea / finalizarea investițiilor cu pricina. Totul pentru ca, la final de an, proiectele cu pricina să aibă u grad cât mai bun de realizare. Două asemenea exemple ar fi drumurl dintre Husasău de Tinca și Oșand, respectiv cel care leagă Uileacu de Criș de Burzuc. Un alt obiectiv urmărit prin realocarea de fonduri pe care consilierii județeni ar trebui să o aprobe este acoperirea cu covor asfaltic pe o suprafață cât mai mare de drumuri județene. Ioan Mang a vorbit și despre drumul Bratca – Bulz. O șosea periculoasă din cauza căderilor frecvente de piatră și bolovani. În acest caz, CJ a decis elaborarea unui studiu de fzabilitate privind întărirea versantului, astfel încât cei care utilizează acel drum să nu fie în pericol.
Referitor la sursele banilor sortiți realocării, vicepreședintele CJ a declarat că, în parte, sumele vor fi luate de proiectele de drumuri care se derulează cu finanțare de la București. Adică este vorba despre banii pe care CJ îi alocase de la bugetul propriu pentru lucrările respective pentru cazul în care PNDL nu ar funcționa bine. „Programul merge foarte bine. Nu apucă constructorii să lucreze pe măsura finanțării existente”, a precizag Mang, sigur că redistribuirea nu va afecta acele proiecte aflate în lucru prin PNDL. Tot pe acest program al Ministerului Dezvoltării se derulează în continuare lucrările de pe drumul Leș – Tinca, și acest proiect fiind unul care va pierde bani alocați inițial de la bugetul CJ Bihor. În situație similară se află și șoseaua Copăcel – Tășad.
Ședința legislativului județean va avea loc marți, de la ora 12.
mai 30, 2024 0
mai 26, 2024 0
mai 16, 2024 0
apr. 30, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0