Actualizat noiembrie 25th, 2024 9:46 AM
dec. 02, 2010 Andrei Şandor Actualitate 0 1977 vizualizari
Conform acesteia, ar urma ca acest serviciu să devină unul integrat, care să se supună acelorași reguli, aprobate de fiecare consiliu local din ZMO. Sistemul public de trasport metropolitan va trebui, în opinia lui Csuzi, să însemne un parteneriat între firmele transportatoare de persoane și OTL, care este cel mai mare operator. După ce ideea sistemului va fi adoptată în întreaga ZMO, teritoriul ar urma să fie împărțit în vederea tarifării. Ideea de bază pe care pare să se axeze proiectul prezentat de managerul OTL este că navetiștii nu sunt cetățeni de mâna a doua. Cu alte cuvinte, precum orădenii, au și ei dreptul la un transport în comun civilizat. Pentru a implementa un nou sistem care să acționeze și în ZMO, Csuzi Istvan spune că este necesară cunoașterea exactă a pieței, a fluxurilor de călători și, de asemenea, de identificarea unei finanțări adecvate. Partea cea mai grea, crede șeful OTL, va fi trasarea regulilor de funcționare. Printre aspectele prevăzute în strategie se numără evidența electronică a abonamentelor care vor fi intergate, un sistem de E-ticketing, dar și o evidență a utilizatorilor. În opinia lui Csuzi, forurile locale de conducere (consiliile locale din ZMO) vor trebui să decidă asupra tarifelor de practicat din punct de vedere economic, de preferință, dar sistemul tarifar va trebui acceptat de toți operatorii. Totodată, potrivit managerului, s-ar putea să existe cazuri în care, în lipsă de operator interesat de anumite curse, acestea să fie date cu delegație de gestiune chiar către OTL. Astfel, fosta Regie ar putea să își extindă „tentaculele” și în județ. Moment în care, foarte probabil, va fi nevoie de noi investiții în autovehicule și, poate, în forțăde muncă. Cu toate că nu este un proiect care va prinde viață urgent, ceasul ticăie, căci o Directivă Europeană prevede ca, până în 2013, piața transportului public să fie deschisă concurenței. Pe lângă obligativitatea conformării în materie de act normativ european, managerul OTL spune că implementarea proiectului va duce și la eliminarea pirateriei. În acest moment, din datele deținute de OTL rezultă că, zilnic, prin Oradea circulă câteva sute de curse cu navetiști. Actualmente, aceștia nu beneficiază de cele mai bune tratamente. De exemplu, OTL (dar și călătorii și transportatorii) consideră că ar fi necesară o alternativă la clasica Autogară (foto) de pe str. Războieni. După cum v-am informat deja, săptămâna trecută, în cadrul unei ample discuții cu transportatorii și cu Primăria Oradea, s-a pus problema construirii unei noi autogări. Lucru cu care toți cei implicați par să fie de acord.
nov. 25, 2024 0
nov. 25, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 25, 2024 0
nov. 25, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0