Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
mart. 05, 2016 Andrei Şandor Administrație 1 4684 vizualizari
Banii dați pentru pe serviciile termice furnizate de Municipalitatea orădeană nu sunt în totalitate justificați. Se știe: ori lipseștă încălzirea, ori caloriferele sunt doar dezmorțite, respectiv apa caldă este de nenumărate ori fie muradă, fie rece sau (în caz fericit) doar călduță. Și cu toate că în contractele de furnizare pe care cetățenii și asociațiile de proprietari le-au încheiat cu Termoficare SA există prevăzute modalități de compensare în caz că sunt probleme cu cele două tipuri de utilități, șansele ca vreun orădean să fie despăgubit sunt atât de mici încât mai bine s-ar și scoate din contracte acele paragrafe.
Vineri, 4 martie, această temă a fost pe larg dezbătută în conferința de presă susținută de managerul companiei termice, Stănel Necula. Acestuia i s-a cerut să explice cum se face că, deși avariile și opririle au fost aproape la ordinea zilei într-o anumită perioadă, în facturile emise nu se oglindește lipsa încălzirii. Așa cum era de așteptat, conducătorul Termoficare SA a avut răspuns și pentru situația pe care majoritatea cetățenilor lăsați fără căldură ar numi-o „absurdă”. Dacă ați crezut cumva că e bine să comparați factura primită în februarie 2016 cu cea din februarie 2015, v-ați înșelat! Deși ar fi logic.
Totuși, Necula a venit cu o explicație în cadrul căreia i-a zăpăcit pe jurnaliști invocând formule matematice, delta T-uri, schimbările de temperatură externă, temperatura aerului din aceeași perioadă a anului trecut și alte asemenea lucruri. Iar concluzia este că, mulțumiți sau nu, au avut sau nu căldură, oamenii au de achitat facturi juste, conforme cu modul de calcul al furnizorului care se bazează pe informațiile de pe contoare. Indiferent că a fost frig în case.
Managerul Termoficare SA asigură orădenii că nu sunt facturate consumuri fictive și că atunci când e oprită livrarea agentului termic nici contorul nu înregistrează. Ba pot fi și cazuri în care, din diverse motive (bineînțeles imputabile cetățenilor), cică diferența dintre tur și retur (n.b.: care e luată în considerare la calculul consumului de căldură) este atât de mică încât aparatul de măsură „intră în marja de eroare” și nu mai înregistrează nimic. Deci, chipurile, deși se consumă energie termică, acest lucru nu e înregistrat de contor. Una peste alta, chiar dacă în unele cazuri facturile sunt mai piperate decât în urmă cu un an, când nu au fost chiar atâtea opriri / avarii, directorul Necula susține că sumele sunt corecte. Și, desigur, vor trebui plătite.
Vă invităm să urmăriți filmarea de mai jos. Teoretic, explicațiile managerului Termoficare SA ar trebui să fie clarificatoare pentru cei care nu înțeleg de ce nu pot fi diminuate facturile în funcție de numărul de zile în care într-o lună anume nu a fost încălzire.
nov. 09, 2024 0
aug. 18, 2023 0
iul. 27, 2023 0
apr. 24, 2023 0
nov. 19, 2024 0
nov. 19, 2024 Comentariile sunt închise pentru Oradea se pregătește pentru sărbători: Iluminatul festiv prinde contur
nov. 19, 2024 0
nov. 19, 2024 0
Nu-i bai. Frigul din casa nu va fi uitat atunci cand ni se vor cere niste voturi 😉