În prezența primarului Ilie Bolojan, a viceprimarului Gheorghe Carp și a reprezentanților firmei Tanari din Italia (de la care a fost achiziționat prototipul de chioșc), Laza a dezvelit obiectul care poate fi văzut pe corso, în dreptul vitrinei Agenției de Voiaj. Conform scurtelor descrieri, acest model va fi cel pe care Municipalitatea îl dorește pentru zona centrală. Primarul Bolojan a subliniat că fimele care au locații în care există chioșcuri și vor să rămână în business trebuie să facă demersurile pentru a schimba vechile „căsuțe” cu noile tipuri de chioșcuri (vezi filmul). Termenul va expira în vara anului următor. Firma lui Laza pare să fie prima care se supune hotărârii din septembrie a Consiliului Local Oradea, în care au fost prevăzute toate detaliile referitoare la stilul pe care chioșcurile de presă trebuie să le adopte. Potrivit reprezentanților firmei italiene care a furnizat primele două chioșcuri (modelul destinat zonelor de blocuri putând fi văzut lângă Piața agroalimentară Cetate – foto), costurile cu un asemenea obiect făcut la comandă pot ajunge până pe la 28.000 euro. Însă, totul depinde de cerințele clienților. Incinta beneficiază, pe lângă mobilierul specific, de curent electric, conexiune la internet și la cablu TV și este apărată de un sistem de rolete din aluminiu. O facilitate a modelului expus la Oradea este că distribuitorii de ziare se pot descurca singuri pentru a lăsa teancurile la chioșc, șoferul având cheie pentru compartimentul special destinat „drop”-ului de tipărituri. Așa că nu mai este nevoie ca la orele extreme ale dimineții cineva de la firma care administrează chioșcul să fie prezent la preluarea mărfii. Conducerea Primăriei a precizat că ceilalți vânzători de presă care trebuie să își schimbe chioșcurile nu sunt obligați să contacteze aceeași firmă, Tamari. Ei pot face contract cu orice fabricant din țară sau din străinătate, cu condiția ca chioșcul să satisfacă cerințele Municipalității. Firmele care se vor conforma se vor bucura de o prelungire a contractelor în vigoare pe o perioadă de 15 ani, considerată suficientă pentru amortizarea investiției. Primarul Bolojan susține că, în momentul de față, doar firma lui Laza (foto), adică fosta rețea Murray Press, mai are contract valabil. Adică ceilalți pot considera că li se dă un dublu termen de grație până în vara lui 2011 (video). De altfel, tânărul întreprinzător beneficiar al primelor chioșcuri de tip nou spune că a găsit deja finanțare pentru ca, într-un timp previzibil, să își schimbe toate chioșcurile (vreo 14 la număr). De asemenea, el spune că nu va scumpi marfa pe care o va vinde. Accesați galeria fotopentru a vedea cum vor arăta, teoretic în mai puțin de un an de zile, chioșcurile orădene de vânzare a presei.