Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
ian. 14, 2016 Andrei Şandor Actualitate 0 2629 vizualizari
Bilanțul Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Bihor pe 2015 conține, ca de fiecare dată, și un capitol dedicat petițiilor / reclamațiilor înregistrate la această instituție. Conform directorului executiv Marius Rotar (foto), anul trecut, un total de 888 de asemenea petiții au fost transmise de cetățeni nemulțumiți care au considerat că trebuie se reclame diverse aspecte discutabile în ceea ce privește relațiile de muncă sau alte asemenea chestiuni ce țin de ITM. Joi, 14 ianuarie, directorul Rotar a dezvăluit că peste 90% dintre aceste reclamații se dovedesc a fi cu temei, inspectorii de muncă descoperind că persoanele care au apelat la ITM au avut dreptate. Șeful Inspectoratului spune că toate cazurile sunt analizate cu maximum de seriozitate și că obligația instituției pe care o conduce este de a da răspuns în cel mult 30 de zile de la înregistrarea petiției. Iar răspunsul nu poate veni decât în urma unui control în teren. Marius Rotar a mai menționat că există și cazuri în care reclamația e retrasă, de regulă dacă nemulțumitul (care în majoritatea cazurilor este un angajat care se simte nedreptățit) se înțelege cu angajatorul. Iar dacă petiționarul revine în timp util la ITM pentru retragerea plângerii atunci nu se mai merge nici pe teren. Dacă, în schimb, supăratul întârzie și nu acționează repede după ce se înțelege cu angajatorul, atunci nu mai e nimic de făcut: inspectorii de muncă vor merge la fața locului.
oct. 07, 2024 0
aug. 13, 2024 0
iul. 16, 2024 0
iun. 10, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0