Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
dec. 09, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 1903 vizualizari
La solicitarea Primăriei, care caută ancore în vederea promovării turistice și economice a Oradiei, un grup de cadre universitare și studenți de la Universitare au realizat un studiu de la care se poate porni în demersurile de reclamă pentru oraș. Coordonat de profesorul Adrian Hatos, studiul relevă atât lucruri pe care edilii puteau să le prevadă, dar vine și cu aspecte surprinzătoare. De exemplu că locuitorii Oradiei, în proporție de 28% (dintre cei întrebați, desigur) consideră că urbea este gălăgioasă și că peste 23% dintre clienții sociologilor văd Oradea ca fiind plictisitoare.
Studiul s-a axat nu doar pe Oradea, ci și pe zona turistică a Sânmartinului, știut fiind că administrația locală dorește să se lege de Băile Felix pentru promovarea turistică. Potrivit sociologului Hatos, datele au fost culese în perioada august – septembrie și început de octombrie. Un interval de an cu apogeu al șantierelor aflate în derulare, iar lucrările, așa cum reiese din sondaj, au supărat destul de multă lume. Din sutele de respondenți ai grupului care s-a ocupat de cercetare, o parte au fost și turiști străini, respectiv clienți români ai hotelurilor din Oradea. Ceea ce e foarte clar în urma prelucrării datelor culese este că există o complementaritate între Oradea și Băile Felix, însă nu e o lege că clienții stațiunii balneoclimaterice vin aici (și) pentru a vizita municipiul reședință de județ. De asemenea, conform celor precizate de Adrian Hatos, cetățenii domiciliați în Oradea își doresc mai mulți turiști și și-au manifestat anumite nemulțumiri referitoare la modul în care este promovat orașul.
Dintre răspunsurile demne de luat în seamă culese de echipa profesorului Hatos se remarcă cele privind orașele cu care s-ar asemăna Oradea (în opinia celor care au răspuns la întrebări); acestea sunt Arad, Cluj-Napoca, Alba Iulia, Debrecen, Sibiu și Timișoara. Totodată, orădenii recomandă ca turiștii care vin aici să viziteze mai ales Cetatea, zona centrală, Băile Felix sau Muzeul Țării Crișurilor. Ne lipsesc, aparent, drumuri bune, servicii mai bune, un aeroport internațional funcțional, mai multe evenimente culturale, dar și cinematografe.
Din totalul de 400 de oameni întrebați în timpul derulării sondajului de opinie menit a trasa linii directoare pentru elaborarea brandului Municipiului Oradea, 50,63% au fost femei, iar 49,37% au fost bărbați.
Atașăm Cercetarea sociologica pentru brandul Oradiei pentru cei care doresc să aprofundeze subiectul.
sept. 18, 2021 0
iun. 14, 2019 0
iun. 27, 2017 0
mart. 29, 2017 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0