Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
nov. 28, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 2377 vizualizari
Pentru că știu bine că mediul de business este cel mai interesat în realizarea infrastructurii de transport, respectiv că turismul, mişcarea de bunuri, servicii şi capital uman „au nevoie ca de aer de o infrastructură de transport economică, fiabilă, realizată la
standarde europene, care să nu greveze asupra competitivităţii agenţilor economici din România”, cei de la Federația Patronilor Bihor (FPB) pun presiune încă de la început pe noul ministrul de resort. Lui Dan Costescu, proaspăt uns în funcție în cadrul Guvernului Cioloș, i se cere luarea de măsuri în privința Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Concret: patronii vor demiterea conducerii acestei instituții, în frunte cu Narcis Neaga, echipa actuală de la Companie fiind suspectată că sabotează Bihorul sau că e 100% incompetentă. La aceste concluzii s-a ajuns în urma analizei cu privire la cum se desfășoară investițiile rutiere în județul nostru.
Potrivit președintelui FPB, Ioan Lucian, „Autostrada Transilvania nu există iar DN 76, Oradea – Deva, este pericol public, deoarece, pe tronsoane întregi, oamenii nu pot intra în propriile curți, iar perspectiva și speranța finalizării lucrărilor lipsește cu desăvârșire”. Forul patronal îi mai transmite lui Costescu gândurile privind execuția Autostrăzii A3 în județele Sălaj și Bihor, pe tronsonul Gilău – Nădășel: „Lurările pulsează într-un ritm care, dacă se păstrează, va face ca acest tronson și celelalte ale Autostrăzii Transilvania, să nu fie inaugurate în acest deceniu”. Pentru toate aceste deficiențe, conducerea CNADNR ar trebui să plece, consideră FPB. În opinia liderului Lucian, „nu condiţiile meteorologice, nu criza, nu banii sunt cauza principală a nerealizării la timp a lucrărilor, ci lipsa de atitudine, hotărâre și fermitate în gestionarea resurselor, a procedurilor și
a relațiilor contractuale”.
Pentru rezolvarea problemelor, Federația are soluții, pe lângă eliminarea din schemă a șefilor actuali de la CNADNR: realizarea infrastructurii rutiere în România să fie declarată prioritate 0 pentru strategia de dezvoltare a țării și realizarea unui parteneriat la care să participe toate confederațiile patronale interesate de acest domeniu, parteneriat în care să ne putem aduce aportul la construirea infrastructurii rutiere românești.
foto – FAN
mart. 22, 2024 0
mart. 11, 2024 0
iul. 14, 2023 0
apr. 29, 2023 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0