Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
apr. 07, 2015 Florin Coman Auto 0 1938 vizualizari
Boss-ul mare de la Dacia, Nicolas Maure, lansează o provocare extrem de serioasă la adresa Guvernului României. Este vorba despre finalizarea până cel târziu în 2020 a autostrăzii Sibiu – Pitești. Dacă nu se va întâmpla asta, compania Renault ar putea decide chiar să se retragă din România, ceea ce ar fi o catastrofă pentru șubreda noastră economie. Desigur, francezul e mai diplomat și nu formulează așa, însă dă de înțeles că incapacitatea Statului Român de a pune la dispoziția investitorilor o rețea autostradală funcțională pune în dificultate afacerile. Lucru pe care o firmă gen Renault nu poate să-l mai accepte. Maure a acordat un interviu celor de la Hotnews și a abordat inclusiv această spinoasă problemă.
„Sunt bani la dispoziție pentru autostrăzi, atât la bugetul de stat, cât și fondurile europene. Întrebarea e cum să vă concetrați pe proiecte și cum să le puteți pune în practică într-un interval de timp rezonabil”, spune directorul Dacia. Acesta susține că a discutat (din nou) subiectul inclusiv cu ministrul de resort, Ioan Rus, căruia i s-a pus în vedere că între Sibiu și Pitești ar trebui să fie autostradă și nicidecum drum expres. Mai ales că astfel tronsonul ar intra pe ruta Coridorului IV către Ungaria. „Costurile noastre suplimentare sunt de 30 euro/mașină din cauza infrastructurii, dar e un cost pe care înca îl putem gestiona. Pentru noi e și o chestiune de ecologie fiindcă 2.000 de camioane fac în fiecare săptămână drumul Pitești – Arad și din, cauza deselor accelerări și frânări, eficiența e mică și consumul mediu de combustibil e mare”, explică Nicolas Maure. În opinia acestuia, când cei 30 de euro vor fi economisiți, „vom câștiga în lupta cu Maroc și Turcia” (n.b.: țări care găzduiesc și ele fabrici Dacia-Renault).
Accesați acest link pentru interviul integral.
dec. 02, 2012 0
nov. 22, 2024 0
nov. 14, 2024 0
iul. 12, 2024 0
iul. 05, 2024 0