Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
mart. 31, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 1910 vizualizari
Pentru a avea timp să „dea cu ușile de pereți la București”, președintele Consiliului Județean (CJ) încarcă organigrama instituției cu un administrator public căruia să îi poată delega orice sarcină. Asta în ciuda faptului că are deja doi vicepreședinți care nu par extenuați de atâtea îndatoriri. Managerul public al județului Bihor urmează să fie ales prin concurs, desigur conform tuturor canoanelor legale. Nimeni nu știe dacă ar fi vorba despre un concurs cu final cunoscut, ca în cazul Primăriei Oradea (unde era clar pentru toată lumea că directorul economic Eduard Florea era alesul primarului Ilie Bolojan pentru această funcție), sau dacă, pe bune, se vrea o reală competiție pentru a avea cel mai bun om posibili pentru acest post.
În ședința de marți, 31 octombrie, cu un intermezzo din partea consilierului PSD Ioan Mang, plenul CJ a aprobat noua organigramă a instituției și criteriile, procedurile și atribuțiile specifice în baza cărora președintele Popa (respectiv următorul lider de județ) numește și eliberează din funcție administratorul public.
Fostul vicepreședinte Mang a salutat modificările din organigramă, precizând că a fost nevoie de mai mult timp de oameni mai mulți și pricepuți la direcțiile Tehnic și Achiziții. Social-democratul consideră că problema este că va fi greu ca CJ Bihor să aibă angajați foarte buni în aceste domenii (mai ales la partea de achiziții și proiecte europene) deoarece salariile pe care la pot încasa sunt incomparabil mai mici decât cele oferite de mediul privat. Cât despre viitorul manager public al județului, Mang spune că acesta „nu va ajuta” mult activitatea, lucrurile urmând să fie și mai dificile mai ales dacă omul respectiv nu va fi selectat în mod 100% corect și transparent.
Președintele Cornel Popa (foto) a precizat, în speranța că „de data asta va auzi și Ponta” (n.b.: premierul Guvernului României, șeful de partid al lui Ioan Mang), că este nevoie de personal suplimentar și că, într-adevăr, salariile nu sunt foarte bune. Cu toate acestea, președintele susține că are deschiderea necesară pentru a primi la discuții, oricând, specialiști adevărați care sunt dispuși să își pună priceperea în slujba Bihorului. „Îi aștept la mine la Cabinet chiar și imediat după terminarea ședinței sau peste o zi sau două”, a spus Popa. Liderul CJ Bihor a motivat și necesitatea înființării postului de manager public declarând că a constatat că, personal, stă prea mult la birou (în Oradea), „dar e nevoie să mai dau cu ușile de pereți la București”. Cu alte cuvinte, Cornel Popa consideră că ar fi spre binele județului dacă ar putea merge mai des în capitală în căutarea rezolvării diverselor probleme pe care le are instituția pe care o conduce.
Atât organigrama cea nouă, cât și Criteriile de selectie pentru administratorul public au trecut cu unanimitate de voturi.
mai 30, 2024 0
mai 26, 2024 0
mai 16, 2024 0
apr. 30, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0