Actualizat noiembrie 24th, 2024 10:54 PM
mart. 23, 2015 Daniel Ardelean business 0 1768 vizualizari
Drumul hainelor „made in România“ pentru H&M, Zara şi C&A: pleacă din fabricile locale şi după o călătorie până în Occident în centrele de distribuţie se întorc pe umeraşele magazinelor din ţară, cu preţuri de două-trei ori mai mari. Fabrici româneşti cu mii de angajaţi domină topul exportatorilor de textile, H&M sau Zara sunt cei mai mari importatori din industrie.
Firmele locale trimit peste graniţă aproape toată producţia, către lanţurile internaţionale care preferă România ca destinaţie de producţie datorită poziţiei geografice favorabile, datorită salariilor mici şi forţei de muncă bine pregătite. Rochiile, fustele şi bluzele care au pe etichetă branduri internaţionale şi mesajul „made in România“ ajung în centrele de distribuţie ale retailerilor, iar mai departe sunt împărţite către magazinele din întreaga lume. O parte din hainele produse local ajung înapoi în România, alături de cele realizate în special pe pieţe din Asia şi nordul Africii.
„Hainele produse în România pentru brandurile de mass-market (cu preţuri mici şi medii – n.red.) pleacă de la poarta fabricii cu un preţ, iar când ajung în magazinele reţelei respective, fie în România sau în altă ţară din lume, ele se vând de două-trei ori mai scump. Pentru brandurile de lux multiplul de preţ ajunge până la zece“, spune un executiv din industrie care nu a dorit să îşi facă publică identitatea. La majorarea preţului contribuie şi costurile de transport, de marketing şi promovare.
sept. 05, 2024 0
iul. 09, 2024 0
iul. 03, 2024 0
mai 02, 2024 0
nov. 04, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 10, 2024 0