Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
mart. 18, 2015 Daniel Ardelean business 0 1767 vizualizari
Compania irlandeza Ryanair intentioneaza sa ofere in viitorul apropiat curse low-cost intre Europa si Statele Unite, ca parte a unui plan de crestere a serviciilor in urmatorii 5 ani.
Zborurile de pe continent catre SUA vor avea ca destinatii finale aeroporturi din New York, Chicago, Boston si alte 11 orase americane, in timp ce imbarcarile se vor face in principal la Londra, Berlin si Dublin, dar si in alte mari capitale europene.
Pretul biletelor ar putea sa inceapa de la 15 euro, iar analistii de piata ai companiei considera acest lucru ca o masura logica pentru dezvoltarea sectorului de transporturi aeriene.
„Clientii europeni doresc zboruri low-cost catre America, la fel cum si americanii vor sa calatoreasca ieftin in Europa”, a rezumat purtatorul de cuvant al companiei, Robin Kiely, citat de CNN.
Traseu riscant
Ryanair nu este singura companie care isi incearca norocul pe traseul curselor ieftine peste Atlantic.
In mai, Norwegian Air va lansa un astfel de serviciu, iar exemple similare sunt destule.
Luna trecuta, compania franceza La Compagnie a lansat o oferta de zboruri la pret redus pentru clasa business intre Londra si New York, valoarea unui bilet fiind de 2.078 de euro.
Pretul este la jumatate din tariful practicat de rivalii de la American Airlines sau Air France, dar cu siguranta nu intra in categoria low cost.
Programul Ryanair pare intrigant, in conditiile in care, in 2008, trei operatori business class pe ruta Europa-Statele Unite (Eos Airlines, MAXjet si Silverjet) au dat faliment, iar al patrulea L’Avion a fost cumparat de British Airways.
Ieftin doar la prima vedere
Pana la cucerirea Americii in sistem low-cost vom mai avea de asteptat intre 4 si 5 ani au anuntat oficialii companiei.
In momentul de fata, conducerea Ryanair a contactat constructorii de aeronave pentru realizarea unei flote de avioane destinate zborurilor low cost pe distante lungi.
Pretul de 15 euro anuntat de oficialii Ryanair este insa un simplu miraj intins in fata clientilor.
Numai taxele de aeroport practicate intre cele doua continente pot atinge valoarea de 180 de euro.
In plus, Ryanair este cunoscuta calatorilor pentru practicarea unor taxe suplimentare pentru rezervarea din timp a locului sau pentru bagajele de cala.
In principiu, estimarile expertilor britanici indica un cost de aproximativ 250 de euro pentru un zbor catre Statele Unite.
In medie, cele mai ieftine bilete pe care le poti cumpara acum pe ruta Londra-New York depasesc 550 de euro, fara taxe aeroportuare incluse.
Confort minim
La o durata medie de zbor de opt ore, te-ai astepta sa beneficiezi de un plus de confort in avioane.
Actuala flota Ryanair, operationala pe segmentul low cost din Europa, este compusa din 300 de aeronave Boeing 737-800s, dar acestea se dovedesc impracticabile pe curse de lunga distanta, mentioneaza The Telegraph.
Norwegian Air, va introduce din aceasta vara aparate Boeing 787 Dreamliners pe ruta Gatwick-Statele Unite.
Diferenta in spatiul asigurat pasagerilor este de doar cativa centimetri in plus fata de locurile dintr-o cursa continentala low cost.
British Airlines si Virgin Atlantic folosesc avioane cu spatii la fel de inguste pentru locul oferit pasagerilor: scaune cu inaltimea de 77 cm si latime de 42 cm.
La fel este si cazul confortului oferit in avioanele Air Asia X, un operator de curse low cost pe distante lungi intre Australia si Japonia sau Kuala Lumpur si Europa.
Ceva mai confortabil, dar si mai scump, clasa economy de pe aeronavele Emirates, asigura inca 7 cm in plus la inaltimea scaunului pe avionele Boeing 777-200ER.
O caracteristica a scaunelor din avioanele Ryanair este ca nu se pot inclina, iar expertii spera ca cel putin in aceasta privinta sa se schimbe ceva, altfel un zbor peste ocean ar putea fi o adevarata tortura pentru clientii companiei irlandeze.
oct. 15, 2024 0
mai 16, 2024 0
apr. 12, 2024 0
apr. 09, 2024 0
nov. 04, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 10, 2024 0
sept. 04, 2024 0