Actualizat noiembrie 22nd, 2024 1:19 PM
feb. 24, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 1306 vizualizari
Un proiect prețios al Municipalității, cel cunoscut drept „drumul expres”, este și el printre cele care ar trebui finalizate înainte de 1 ianuarie 2016. Un termen parcă și mai apăsător decât pentru celelalte proiecte, nu de alta dar aici contribuția proprie a administrației locale este mult peste finanțarea nerambursabilă primită de la Uniunea Europeană prin fonduri transfrontaliere. Primăria a transmis marți (24 februarie) o dare de seamă referitoare la șantierul demarat în ultima parte a anului trecut.
Firma Selina este cea care muncește de zor la realizarea acestui drum de peste 3 kilometri, menit a descongestiona traficul din oraș. După cum e descrisă situația, pe Dealul Pisicii se execută lucrări de foraje la micropiloți (n.b.: elemente structurale care transferă încărcări terenului și pot conține elemente portante care să transfere în mod direct sau indirect încărcări și/sau să limiteze deformațiile) și relocări de utilități. „Pe porțiunea cuprinsă între strada Adevărului și Graurilor (Dealul Ciuperca), s-au executat micropiloții forați, ziduri de sprijn (inclusiv amprentări arhitectuale), relocări de utilități, breteua către strada Graurilor. La viaductul situat între străzile Gh. Doja și L. Pasteur, au început lucrările de relocare a utilităților electrice și apă-canal, precum şi lucrări de sprijinire la pilele viitorului viaduct și la piloți”, transmite Biroul de Presă al Primăriei orădene. În ceea ce privește zona străzii Ecaterina Teodoroiu, în dreptul străzii Feleacului, se lucrează la zidurile de sprijin pe partea stângă a drumului. În cealaltă parte a străzii, pe străzile Ana Ipătescu și Depoului, se muncește la relocările rețelelor de termoficare. „La capătul opus al drumului expres se lucrează la podețul situat peste Pârâul Întunecat și la zidurile de sprijin care mărginesc sensul giratoriu de la intersecția cu strada Bihorului și Teodor Neș. În ceea ce privește breteaua dintre străzile Adevărului și Piatra Craiului, continuă lucrările la podețul și la rampele acestuia”, mai informează Municipalitatea. Reamintim că finanțarea nermabursabilă obținută de Oradea în contul acestui proiect de infrastructură este de 5.515.674,18 de euro, în timp ce contribuția proprie este de 9.420.985,82 (!) de euro. Este unul dintre proiectele pentru care s-a decis contractarea noului împrumut de la Banca Europeană de Investiții.
iul. 25, 2017 0
dec. 06, 2016 0
iul. 29, 2016 0
iun. 27, 2016 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 21, 2024 0