Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
nov. 19, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 4065 vizualizari
Schimbarea la față a modului în care societatea care furnizează energia termică și apa caldă menajeră pentru orădenii racordați la sistemul centralizat a fost promovată marți, 18 noiembrie, printr-o acțiune de imagine la sediul Primăriei.
Așa cum bihorstiri.ro a scris de la fața locului, reprezentanții Termoficare Oradea SA și-au prezentat noul website și numărul de telefon pe reclamații / sesizări (valabil 24 de ore din 24), dar și felul în care a fost pregătit sezonul rece actual. De asemenea, directorul general Mihai Cabai le-a expus zecilor de președinți de asociații de proprietari prezenți la dezbatere câteva dintre proiectele de modernizare și investiționale pe care compania, cu girul administrației locale, le dorește a fi implementate în viitorul previzibil. Printre punctele atinse se numără continuarea realizării de recirculare a apei calde, continuarea modernizării punctelor termice, citirea / monitorizarea de la distanță a contoareloe de energie termică și de apă caldă, respectiv monitorizarea punctelor termice în sistem de dispecerat modern.
Grad extrem de slab de contorizare în România
De asemenea, la evenimentul din sala mare a Primăriei, a fost invitat reprezentantul Asociației Naționale a Prestatorilor de Servicii de Contorizare și Calcul al Utilităților (ANPSC), Ciprian Niță. Acesta a venit la Oradea pentru a da câteva informații legate de modul în care asociațiile de proprietari / consumatorii racordați la sistemul centralizat se pot conforma Legii care obligă ca, până la 31 decembrie 2016, toți consumatorii de energie termică / apă caldă să fie contorizați individual. Sau să își monteze repartitoare pe calorifere, acolo unde nu se poate (din punct de vedere tehnic) monta contor sau unde operațiunea nu s-ar justifica din punct de vedere financiar. Niță a a precizat că, la această oră, jumătate din români nu-și pot ajusta gradul de confort în fiecare cameră din apartamente, neavând montate repartitoare. Cât despre gradul de contorizare, România e (și acolo) pe la coada clasamentului european. În comparație, țări precum Germania și Danemarca sunt 100% contorizate, vecinii bulgari sunt la nivelul de 98%, iar Cehia e la aproximativ 80%.
Apa caldă e doar dezmorțită și vine greu
Partea intercativă a întâlnirii de azi (despre care organizatorii spun că va avea continuare) a dezlănțuit o mini-avalanșă de sesizări din partea șefilor de asociație prezenți. În luările de cuvânt și prin întrebările adresate directorului Cabai și administratorul special al Electrocentrale SA, Stănel Necula, orădenii au ridicat probleme deloc noi. Însă extrem de supărătoare și mai ales foarte costisitoare pentru plătitorii de facturi. Este vorba în special de calitatea serviciilor termice oferite în sistemul centralizat al Oradiei. Mai pe românește: bătaia de joc în ceea ce privește timpul care trece din momentul deschiderii robinetului de apă caldă și momentul în care apa e într-adevăr caldă. DACĂ va deveni caldă, căci, așa cum s-a putut auzi din partea reclamanților din sala mare, sunt cazuri în care, după lungi minute curse, apa e doar „călâie”. Responsabilii de sistemul termic au dat vina pe recircularea defectuoasă sau inexistentă (încă) în anumite locuri din oraș. S-a promis că se va lucra în continuare la realizarea în continuare a rețelei de conducte de recirculare. Dar chiar și așa, șeful Termoficare Oradea SA a explicat că apa nu se va încălzi decât după ce întregul circuit se golește total de apa răcită în urma nefolosirii. Rămâne o temă de casă, totuși, rezolvarea situației. Există suspiciuni că baiul pornește de la punctele termice. Adică: apa nu pornește spre utilizatori la o temperatură destul de mare pentru a rămâne caldă și la robinet, respectiv pentru ca oamenii să nu risipească zeci și zeci de litri de apă (și bani, căci acea apă e contorizată ca fiind apă caldă!) în așteptarea încălzirii ei în vederea spălării de vase sau pentru a face o baie. În unele locuri se așteaptă zeci de minute, lucru inacceptabil și revoltător.
Încălzirea centrală nu încălzește toate caloriferele
Nici calitatea agentului termic pentru încălzire nu mulțumește o serie de șefi de asociații de proprietari. Un caz este cel de la blocurile cu mai mult de 4 etaje, acolo unde, potrivit unei reprezentante a locatarilor, la etajele 9 și 10 caloriferele de abia dacă se dezmorțesc. Iar la blocurile mai mici, problema e de altă natură: acolo unde sunt mai multe scări la un singur branșament, doar prima scară beneficiază de încălzire ca lumea, celelalte depinzând, din câte se pare, de temperatura agentului termic care intră în bloc. Deci, dacă cumva gradele Celsius nu sunt în jurul valorii de 80 sau 90, scările de mai în colo rămân în frig, a declarat un președinte de asociație. Directorul Cabai a luat notițe și a promis descindere în teren pentru verificări, respectiv rezolvarea cât mai rapidă a acelor jalbe care pot fi soluționate operativ.
[nggallery id=2721]
Urmează ca asemenea schimburi de informații și idei între gestionarii sistemului termic și de apă caldă din Oradea, respectiv cetățenii (prin șefii asociațiilor de proprietari) să mai aibă loc. Probabil cu o frecvență lunară. De menționat că președinții asociațiilor au primit favorabil noul stil de abordare al celor de la Termoficare SA și Electrocentrale Oradea SA.
nov. 09, 2024 0
aug. 18, 2023 0
iul. 27, 2023 0
apr. 24, 2023 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0