Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
aug. 22, 2014 Daniel Ardelean Actualitate, business 0 2039 vizualizari
Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip îngheţată cu cacao/ciocolată ce se regăsesc pe piaţă din România şi a publicat pe site-ul sau câteva concluzii ale cestuia.
În cadrul studiului au fost analizate 27 de produse tip îngheţată cu cacao/ciocolată, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim în luna iulie 2014.
Produsele tip îngheţată cu cacao/ciocolată care au stat la baza studiului au că distribuitor/producător următoarele companii: S.C MARESI FOODBROKER S.R.L., S.C ALPIN 57 LUX S.R.L., S.C România Hypermarche S.A., S.C. MACROMEX S.R.L., S.C. BETTY ICE S.R.L., S.C. LIDL DISCOUNT S.R.L., S.C MEGA IMAGE S.R.L, Kaufland România SCS, Kubo Ice Creăm Company România, Unilever South Central Europe, Nestle România S.R.L., S.C Carrefour România S.A.
Că urmare a realizării acestui studiu a reieşit faptul că, în ceea ce priveşte numărul de E-uri, din cele 27 de tipuri de produse analizate, acesta variază între 2 şi 9 E-uri:
– 29.62 % din produsele analizate au în conţinut 5 E-uri;
– 18.51 % din produsele analizate au în conţinut 4 E-uri;
– 14.81 % din produsele analizate au în conţinut 3 E ;
– 11.11 % din produsele analizate au în conţinut 8 E-uri;
– 11.11 % din produsele analizate au în conţinut 7 E-uri;
– 7.40 % din produsele analizate au în conţinut 6 E-uri;
– 3.70% din produsele analizate au în conţinut 2 E-uri;
– 3.70% din produsele analizate au în conţinut 9 E-uri;
Pe de altă parte, conţinutul de cacao/pudra cacao variază între 1.3 – 25 %, iar 25.92 % din produsele studiate nu au menţionat pe eticheta conţinutul de cacao.
Gramajul produselor studiate variază între 36 -120 grame, iar 81.48% din aceste produse au menţionat pe eticheta valoarea energetic.
55.55 % de produse au menţionat pe eticheta valoarea zaharurilor, această variază între 11 şi 31 grame / 100 grame de produs.
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţă românească, derulat de Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorţiului I.C.R.T. – Internaţional Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru că alegerea cetăţeanului consumator să fie făcută în cunoştinţă de cauza.
oct. 13, 2024 0
sept. 04, 2024 0
mai 13, 2024 0
apr. 30, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0