Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
iul. 16, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 1368 vizualizari
Pentru a nu lungi acțiunea în instanță – ceea ce ar conduce la prelungirea unei situații neclare și supărătoare în ceea ce privește situația utilizării locurilor de parcare – și pentru ca zona centrală a orașului să nu devină o junglă plină cu autoturisme, primarul Ilie Bolojan a anunțat că în ședința de luni (21 iulie) a Consiliului Local (CL) vor fi anulate articolele din Regulamentul de parcări pe care Instituția Prefectului le-a atacat în contencios administrativ. De asemenea, va fi anulată și Dispoziția de primar prin care au fost înființate locurile galbene din zona Parcului Traian. Și acest act a fost atacat de Prefectură.
„Din punct de vedere juridic, conflictul (dintre cele două instituții) nu va mai avea obiect”, a declarat azi primarul Oradiei, care spune că asta nu înseamnă că se va putea parca la liber fără teama unor repercusiuni financiare în caz de staționare neregulamentară. Adică în caz că sunt încălcate prevederile Codului Rutier, șoferii cu pricina vor suporta consecințele știute. De asemenea, în ceea ce privește ridicarea autovehiculelor a căror staționare blochează circulația sau care sunt lăsate în zone nepermise, edilul-șef al Municipiului Oradea atrage atenția că va fi de plătit suma de 300 lei. Banii vor reprezenta contravaloarea serviciului de ridicare a mașinii, calculul fiind făcut de Administrația Imobiliară Oradea (AIO). Noile măsuri privind gestionarea locurilor de parcare din oraș ar urma să intre în vigoare de la 1 august, Primăria considerând că, după ședința CL în care se va discuta subiectul, va fi nevoie de câteva zile pentru ca cetățenii să afle despre noile reglementări.
Primarul Bolojan a mai precizat că Regulamentul de bază referitor la locurile de parcare de pe carosabil rămâne în vigoare, ceea ce înseamnă că amenzile aferente încălcărilor stau și ele în picioare. Astfel, spre exemplu, pentru staționare fără plată pe un loc marcat va fi dată o amendă de 150 lei (cu înjumătățirea sumei în caz de plată în termen de 48 de ore). De asemenea, Municipalitatea intenționează să păstreze și sistemul de locuri cu durată limitată de parcare. Care să fie aceste locuri? Potrivit lui Ilie Bolojan, ele nu vor mai fi stabilite prin Dispoziție a primarului, ci, conform Regulamentului în vigoare, de AIO. În acest moment, pe teritoriul Oradiei au fost „trasate” (pe hârtie) 8.000 de locuri de parcare pe carosabil. Dintre acestea, cel mult 30% pot fi cu durată limitată de staționare (galbene). Șeful administrației locale pledează în continuare cauza sistemului de gestionare a parcărilor pe care l-a inițiat. În opinia primarului, Oradea are „unul dintre cele mai bune sisteme din România”, iar beneficiile se vor vedea cu adevărat peste 2-3 ani. Scopul, susține Bolojan, nu este încasarea de amenzi, ci dezvoltarea zonei centrale (care nu este voie să fie sufocat de mașini) și descongestionarea traficului.
La conferința de presă de miercuri, edilul liberal a venit cu 3 volume ajutătoare: „Parcări în Europa”, „Transportation For Livable Cities” (click aici pentru unele amănunte) și The High Cost of Free Parking” (link). Primarul crede că studiile făcute peste tot în lume și care arată că este nevoie de un astfel de stil de gestionare a locurilor de parcare sunt relevante, Oradea neinventând gaura la macaroană, ci aplicând/adaptând ceea ce funcționează bine în alte țări. „Forma de gestiune propusă de Primărie este una corectă”, spune Ilie Bolojan și menționează că se merge inclusiv pe ideea creșterii numărului de locuri în afara carosabilului (parkinguri). Spre exemplu parcarea de la Tribunal va fi locul în care angajații instituțiilor din Parcul Traian vor trebui să își lase mașinile atunci când vin la muncă. Astfel, locurile din fața sediilor vor putea fi „rulate” de către cei care vin acolo pentru a-și rezolva diverse probleme administrative. Pentru acești angajați (Prefectură, Tribunal, Parchet, Consiliu Județean etc.) Municipalitatea va propune abonamente lunare de 100 lei pentru parkingul cel nou. Riveranii vor avea, cel mai probabil, de plătit 50 lei/lună pentru un abonament, tichetul de parcare ocazională va costa 1,5 lei. De altfel, tarifele acestea sunt supuse unei dezbateri publice care va avea loc vineri (18 iulie), de la ora 10, în sala mică a Primăriei Oradea. Primarul a precizat că a avut o rundă de discuții cu instituțiile vizate și că așteaptă de la acestea propuneri în scris privind modul de utilizare a parcării supraetajate de pe str. Schubert. Tarifele vor fi aprobate în ședința din 21 iulie a CL Oradea.
oct. 23, 2024 0
aug. 30, 2024 0
iul. 19, 2024 0
iul. 10, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0