H&M a devenit anul trecut cel mai puternic brand de modă din România după cifra de afaceri, depăşind „la mustaţă“ Zara. Astfel, suedezii au încheiat 2013 cu afaceri de 381,5 mil. lei (86,3 mil. euro), pe când spaniolii au obţinut 377,3 mil. lei (85,3 mil. euro).
H&M a intrat pe piaţa locală în 2011 şi a pariat pe o expansiune rapidă, ajungând la finalul lui 2013 la 30 de magazine. Suedezii se extind atât în malluri, cât şi în centre comerciale deoarece se adresează clienţilor cu venituri medii şi sub medie. La polul opus, Zara are preţuri peste medie, motiv pentru care s-a extins mai lent, şi doar în malluri sau în zone stradale, ajungând la 21 de magazine la finalul anului trecut. În acest context, vânzările per magazin ale Zara sunt de circa 18 mil. lei (4,1 mil. euro), cu peste 40% peste cele ale H&M.
Mai mult, Zara rămâne de departe cel mai profitabil brand de modă, cu 54,3 mil. lei (12,3 mil. euro), de 2,3 ori peste profitul net al H&M. Astfel, în timp ce suedezii mizează pe un volum mare de vânzări la preţuri mici, spaniolii de la Zara au un model diferit de business.
Mai mult, Zara rămâne de departe cel mai profitabil brand de modă, cu 54,3 mil. lei (12,3 mil. euro), de 2,3 ori peste profitul net al H&M. Astfel, în timp ce suedezii mizează pe un volum mare de vânzări la preţuri mici, spaniolii de la Zara au un model diferit de business.
Zara face parte din grupul spaniol Inditex, care mai are în România şi brandurile Bershka, Stradivarius, Pull & .Bear, Oysho, Massimo Dutti şi Zara Home. Rezultatele tuturor acestor branduri poziţionează în continuare Inditex pe prima poziţie în topul celor mai mari jucători din moda locală. Afacerile cumulate ale celor şapte branduri au fost de 776,5 mil. lei (175,7 mil. euro), în creştere cu 16,7% faţă de anul anterior, iar profitul a fost de circa 109 mil. lei (25 mil. euro). Pe poziţiile următoare vin H&M şi C&A.