Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
apr. 08, 2014 Andrei Şandor Politică 0 1843 vizualizari
Eternul subiect al lucrărilor de reabilitare a DN 76 este reluat de PDL Bihor. Prin „vocea” deputatului Liviu Laza Matiuța (foto). Acesta i-a transmis o interpelare ministrului Transporturilor, Dan Șova. Scurt și la obiect, demnitarul bihorean vrea să știe „…tronsoanele şi firmele contractante care lucrează pe acest drum precum şi data finalizării lucrărilor pe fiecare tronson în parte”.
Desigur, e de înțeles jocul politic pe care îl face democrat-liberalul, bâzâind un ministru din Guvernul condus de PSD. Însă nu putem trece cu vederea situația oarecum ridicolă în care s-a pus singur deputatul Laza Matiuța. Acesta nu a mai ieșit cu nimic nou în ultimele luni în materie de activitate parlamentară, dar dovedește că nu urmărește cu foarte mare atenție presa (locală). Așa cum și bihorstiri.ro a scris, președintele Consiliului Județean (CJ) Bihor, Cornel Popa, a informat în mod constant opinia publică referitor la șantierul de pe DN 76, acest drum fiind considerat de mare importanță și aflându-se în continuare într-o stare deplorabilă.
Până când ministrul Șova îi va răspunde deputatului Liviu Laza Matiuța, ne permitem să îi transmitem alesului pedelist cele mai recente date despre situația lucrărilor, comunicate de șeful CJ în urmă cu o lună.
Firma CCCF Drumuri și Poduri Timișoara Tronsonul se ocupă de aproximativ 50 km de pe șoseaua Oradea – Deva. Au fost deja începute lucrările de executare a benzii a treia după Răbăgani spre Beiuş, începe execuţia de lucrări la cele patru poduri şi la lucrările de casetare, rigole, canalizări, trotuare. La mijlocul lunii martie urmau să înceapă și lucrările din Sânmartin spre Băile Felix, urmând a fi finalizate în 15 iunie. „Suplimentăm baza de producţie cu o staţie de betoane şi cu una de asfalt, în Ceica, pe lângă cea existentă în Palota. După această iarnă, pe întreg tronsonul au apărut zone de instabilitate a terenului şi de aceea vor fi necesare lucrări de anvergură. Ne aflăm în faza de expertize tehnice”, spunea acum o lună Aurel Sraer, managerul firmei. Termenul de execuţie este 15 iunie 2015.
Șeful Construct Mod, Ovidiu Moldovan, a precizat pentru Cornel Popa că nu se pot efectua lucrări la carosabil până la 1 aprilie, motiv pentru care în martie s-a muncit la zidurile de sprijin. Pe raza judeţului, Bihor, tronsonul acestei firme este de 19,67 km, de la Lunca până la limita cu judeţul Arad. Lucrările la aliniament fiind promise a fi terminate anul acesta.
În ceea ce privește firma VV Azvi, aceasta nu a putut nici ea lucra la carosabil până la 1 aprilie. Astfel, în martie, acest drumar a lucrat la organizarea şantierului (realizarea platformelor betonate şi a fundaţiilor pentru staţia de betoane şi asfalt, amenajarea spaţiilor de depozitare a materialelor şi agregatelor). „Proiectul de relocare a utilităţilor a fost trimis consultantului şi aşteptăm aprobarea sa. Preconizăm ca în jurul datei de 20 martie să începem efectiv lucrările de relocare a utilităţilor în Ştei, pentru ca de la 1 aprilie să putem începe lucrările la carosabil. Tronsonul nostru este de aproximativ 29 km, valoarea contractului fiind de 100 milioane lei. Termenul de finalizare este septembrie 2015”, spunea acum o lună reprezentantul firmei Azvi, Claudiu Frangulea.
oct. 27, 2022 0
iul. 06, 2020 0
mai 14, 2020 0
mai 11, 2020 0
nov. 19, 2024 0
nov. 07, 2024 0
nov. 06, 2024 0
nov. 04, 2024 0