Actualizat noiembrie 22nd, 2024 1:19 PM
mart. 06, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 1209 vizualizari
Considerat unul dintre cele mai catastrofale drumuri naționale din toată patria, șoseaua care leagă DN 76 a fost deja subiect de campanii electorale, de ironii, de critici, de plantat de flori și de tot felul de promisiuni privind demararea / continuarea reabilitării atât de necesare. Deși nu se află în curtea sa, nici administrativ și nici politic, președintele Consiliului Județean (CJ) Bihor, liberalul Cornel Popa se tot vede nevoit să îi bată la cap pe drumarii care au câștigat licitațiile pentru cele trei tronsoane bihorene ale DN 76. Joi, 6 martie, șeful CJ a transmis o informare rezultată din cele mai noi discuții legate de situația investiției de care ar trebui să se ocupe Ministerul Transporturilor (prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România).
Redăm mai jos ultimele promisiuni venite din partea constructorilor și lăsăm ca cititorii noștri să tragă concluziile care se impun.
Aurel Sraer (manager CCCF Drumuri și Poduri Timișoara) – „Tronsonul de DN 76 pe care compania noastră efectuează lucrările în judeţul Bihor este de aproximativ 50 km. S-au atacat lucrările de executare a benzii a treia după Răbăgani spre Beiuş, începe execuţia de lucrări la cele patru poduri şi la lucrările de casetare, rigole, canalizări, trotuare. Săptămâna viitoare vor fi demarate lucrările, din Sânmartin spre Băile Felix, urmând a fi finalizate în 15 iunie. Suplimentăm baza de producţie cu o staţie de betoane şi cu una de asfalt, în Ceica, pe lângă cea existentă în Palota. După această iarnă, pe întreg tronsonul au apărut zone de instabilitate a terenului şi de aceea vor fi necesare lucrări de anvergură. Ne aflăm în faza de expertize tehnice.
Promisiunea noastră este că la final de an tronsonul să fie executat în întregime. Valoarea lucrărilor – 163 milioane lei. Termenul de execuţie a contractată este 15 iunie 2015”.
Ovidiu Moldovan (Construct Mod Oradea) – „Prin ordinul ministrului Transporturilor nu se pot efectua lucrări la carosabil până la 1 aprilie. De aceea am început lucrări la zidurile de sprijin. De luni, vom deschide încă trei puncte de lucru pentru aceste lucrări. Pe raza judeţului, Bihor, tronsonul nostru este de 19,67 km, de la Lunca până la limita cu judeţul Arad. Lucrările la aliniament vor fi terminate anul acesta”.
Claudiu Frangulea (VV Azvi) – „Astăzi se finalizează lucrările arheologice de săpături pe trei sectoare de drum. Am finalizat tăierea arborilor de pe aliniament pe sectorul de la km 124 la km 133 şi se continuă extragerea rădăcinilor pe porţiunea km 102- km 121. Până la 1 aprilie, când se permit lucrările la carosabil, vom efectua lucrări pentru organizarea şantierului – realizarea platformelor betonate şi a fundaţiilor pentru staţia de betoane şi asfalt, amenajarea spaţiilor de depozitare a materialelor şi agregatelor. Proiectul de relocare a utilităţilor a fost trimis consultantului şi aşteptăm aprobarea sa. Preconizăm ca în jurul datei de 20 martie să începem efectiv lucrările de relocare a utilităţilor în Ştei, pentru ca de la 1 aprilie să putem începe lucrările la carosabil. Tronsonul nostru este de aproximativ 29 km, valoarea contractului fiind de 100 milioane lei. Termenul de finalizare este septembrie 2015”.
oct. 27, 2022 0
iul. 06, 2020 0
mai 14, 2020 0
mai 11, 2020 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 21, 2024 0