Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
mart. 04, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 2028 vizualizari
În campania electorală din 2012, atât candidatul Cornel Popa, cât și candidatul Ilie Bolojan au pus accent pe dezvoltarea aerogării orădene. În timp ce primul s-a angajat să facă rost de banii pe care predecesorul său (Radu Țîrle) nu i-a putut procura în vederea prelungirii și modernizării pistei, al doilea a pledat cauza atragerii de curse aeriene cât mai multe și spre cât mai multe destinații.
Într-un rar exercițiu de apariție comună, marți (4 martie), președintele Popa și primarul Bolojan au anunțat că cele două instituții pe care le conduc își dau mâna pentru ca Aeroportul – care urmează să beneficieze de sumele necesare modernizării pistei – să deservească așa cum se poate mai bine turismul bihorean și mediul de afaceri. Local și cel străin care ar putea să se extindă în Oradea și Bihor. Primarul Bolojan a declarat că este ceva normal ca și Municipalitatea să contribuie financiar la atragerea de curse aeriene, atâta timp cât Oradea este cel mai mare beneficiar al aeroportului. Concret, cei doi lideri liberali au împărțit procentual sumele pe care Consiliul Județean și Consiliul Local Oradea le vor acoperi în ceea ce privește subvenționarea noilor curse aeriene: 80%, respectiv 20%. Este vorba despre ajutorul agreat cu Uniunea Europeană și care se referă la o perioadă de 5 ani în care vor putea fi acordate subvenții pentru fiecare pasager îmbarcat la Oradea. De la 20 euro (în primul an), acest ajutor va scădea cu câte un euro/an. Totul mai ales pentru atragerea de investitori și de turiști. Șeful Primăriei orădene argumentează demersurile prin faptul că toate potențialele companii ce ar urma să se implanteze la noi în Bihor întreabă de legături aeriene directe cu Oradea. Ceea ce, în acest moment, nu există. Fără să dea mai multe detalii, președintele CJ a precizat că se va lucra în curând la un caiet de sarcini pentru operarea de noi curse aeriene. Cornel Popa vorbește despre 2 rute licitate (într-o primă fază), cu câte 2 curse pe săptămână. Cât despre banii necesari subvențiilor agreate cu partenerii europeni, liderul PNL Bihor are două variante: alocări prin Hotărâre de Guvern (n.b.: puțin probabil în actuala cojunctură politică) sau eficientizarea activității CJ și a Aeroportului de la Oradea (încasări mai mari). Subvențiile cu pricina sunt estimate la aproximativ o jumătate de milion de euro pe an.
oct. 24, 2024 0
oct. 23, 2024 0
oct. 14, 2024 0
aug. 30, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0