Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
feb. 21, 2014 Andrei Şandor Actualitate 0 1903 vizualizari
Investiția de aproximativ 1,4 milioane de lei care înseamnă autogara din capătul cartierului Nufărul schimbă aproape integral aspectul unui loc care, de mulți ani, este cunoscut mai degrabă drept unul infect. Locul în care orădenii iau curse de autobuz spre zona centrală și în care se „aterizează” la Oradea dinspre Sânmartin și celelalte comune și sate situate pe traseul DN 76 e ca și cum ar fi scoasă dintr-un catalog de transport în comun din orice țară occidentală. Vineri, 21 februarie, în prezența primarului Ilie Bolojan și a conducerii OTL, managerul Csuzi Istvan a avut ocazia să își prezinte cea mai nouă realizare. Una pe care a gândit-o de mai multă vreme și care a avut parte de sprijin aproape necondiționat din partea Primăriei Oradea. Lucrarea efectivă a fost făcută în cursul anului 2013, după ce procedurile birocratice premergătoare fuseseră parcurse încă din 2012.
Autogara OTL de la ieșirea din Oradea spre Sânmartin va desrvi, potrivit directorului general Csuzi, aproximativ 250 de curse zi de zi, incluzând aici cele interne și cele care vin dinspre / pleacă spre județ. Aproape 3.000 de călători trec pe aici în fiecare zi, motiv pentru care aducerea zonei la anumite standarde a fost absolut necesară. Pe lângă amenajarea platformei cu peroane, indicatoare și bariere, autogara cea nouă (prima care se construiește în Oradea în ultimii aproximativ 50 de ani!) dispunse de o clădire administrativă în care există o sală de așteptare (cu casă de bilete, panouri informative electronice, scaune moderne, toalete – inclusiv pentru persoanele cu dizabilități) în care urmează să își găsească loc și un colț special dedicat mămicilor (sau tăticilor) care sunt cu bebeluși ale căror scutece necesită schimbare. De asemenea, la etajul clădirii va funcționa un fel de local (în care nu vor fi servite băuturi alcoolice) de tip internet cafe. Un pic mai jos, în imobilul de „comandă”, urmează să fie deschisă o farmacie, iar în mijlocul platformei cu peroane există un spațiu rezervat unui alt viitor local de tip fast food. Accesul în autogară se face trecând de bariere care se activează cu ajutorul unor cartele electronice. La fel și pentru ieșire.
Directorul Csuzi a profitat de prezența primarului Bolojan pentru a i se „plânge” de locul mic de care dispun autovehiculele care ies din autogară în direcția străzii Nufărului. Acolo, pe lângă Penny Market, traficul este destul de susținut, iar benzile de circulație insuficiente (la care se adaugă staționarea de la semafor) provoacă gâtuiri. Edilul a promis că Primăria va interveni pentru a facilita ieșirea din autogară. De altfel, Ilie Bolojan a menționat că investiția făcută de OTL obligă administrația locală să miște și ea anumite lucruri în zona adiacentă. Este vorba, de exemplu, de zona (de la benzinăria Lukoil) în care staționează acum „pirații” care fac concurență neloială OTL. Acolo vor fi luate măsuri pentru ca acest fenomen să fie cel puțin micșorat dacă nu chiar eradicat. De asemenea, urmează ca Administrația Domeniului Public să umble la frontul clădirii de la piața agroalimentară „Nufărul”, realiniind construcția la nivelul autogării.
nov. 02, 2024 0
oct. 30, 2024 0
oct. 23, 2024 0
oct. 14, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0