Actualizat noiembrie 23rd, 2024 1:47 PM
oct. 17, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1833 vizualizari
Noul director peste termia orădenă, Mihai Cabai, a data ochii cu mass-media în cadrul unei conferințe de presă în care a prezentat, aparent cu sinceritate, principalele probleme ale sistemului și în care a punctat câteva proiecte pentru perioada ce urmează. Printre prioritățile enumerate de șeful Termoficare Oradea SA (cea care a preluat partea de distribuție și transport de la Electrocentrale Oradea SA) se află demararea (probabil din 2014) a lucrărilor de schimbare a conductelor magistrale. Potrivit lui Cabai (foto), având în vedere că de la depunerea lor în pământ (în anii 60) nu s-au făcut intervenții majore de înlocuire, ci s-a apelat doar la peteciri/cârpiri, avariile sunt numeroase și pierderile foarte mari. De altfel, se muncește în permanență la inventarierea tuturor avariilor și se merge pe ideea rezolvării cu rapiditate a problemelor ivite. Ca plan de lucru, Mihai Cabai promite o sincronizare a lucrărilor la conducte cu alte șantiere edilitare ale Primăriei.
Întrebat despre pierderile de pe rețea, șeful Termoficare Oradea a recunoscut ceea ce, la un moment dat, reprezentanții Opoziției politice orădene (ex.: Mircea Matei) reclamau: 45%. Foarte mult și foarte dureros și pentru cetățeni, căci, deși, oficial, clienților nu li se facturează pierderile, sinceritatea de azi a conducătorului societății de termoficare le-a dat din nou dreptate criticilor. Directorul Cabai a declarat că, pe an, pe facturile orădenilor se regăsesc aproximativ 25% din pierderile pe transportul agentului termic. Soluția este înlocuirea: „Cârpeala ține cât ține, dar pocnește altundeva”, a spus joi directorul.
Subiect atins și în ultima ședință extraordinară de Consiliu Local, înainte de aprobarea protocolului dintre Termoficare și Electrocentrale, modul recuperarea creanțelor contabilizate de societatea aflată acum în insolvență a fost atent urmărit de jurnaliști. Am putut afla că există datorii de aproximativ 15.000.000 lei, această sumă provenind din facturile neplătite de clienți casnici și de firme private. Cabai a speriat în momentul în care a vorbit despre formarea de „echipe de recuperatori”, însă a explicat ulterior că populația nu trebuie să creadă că se va apela la firme de recuperare a datoriilor. Ideea conducerii Termoficare Oradea SA este să convingă datornicii să își plătească facturile, fie și prin eșalonare. „Acolo unde nu găsim înțelegere, vom sista furnizarea agentului termic și / sau a apei calde”, a declarat Mihai Cabai.
Chestiunea majorării tarifelor practicate este și nu în curtea Termoficare Oradea. Șeful instituției spune că nu are în intenție scumpirea serviciilor în actualul sezon rece. Doar că aceste servicii sunt doar cele de distribuție și transport al agentului termic, căci producția a rămas la Electrocentrale Oradea SA. Deci, dacă aceasta din urmă va cere (și va primi) aviz pentru scumpirea gigacalorie, cel mai probabil și Termoficare SA va majora tarifele.
Un alt proiect al noului director al Termoficare Oradea SA este atingerea unui procent de aproape 100% în ceea ce privește contorizarea din oraș. Intenția este ca fiecare scară de bloc din Oradea și din Sânmartin să aibă contor. În municipiu sunt acum aproape 800 de asociații, iar în comuna vecină deservită de termia orădeană mai sunt în jur de 30 de asociații. Mihai Cabai susține că le-a trimis notificări tuturor șefilor de asociații necontorizate, dar a primit puține răspunsuri. Directorul nu renunță, ci își propune să aibă întâlniri în teren pentru a le explica oamenilor că e spre binele lor să aibă contor. La fel, șeful Termoficare Oradea SA dă dovadă de imaginație foarte bogată, fiind partizanul unui sistem prin care în fiecare apartament să poată fi pornită sau oprită încălzirea centrală în funcție de necesitatea punctuală.
Ca reacție la o altă problemă majoră cu care se confruntă orădenii din mai multe zone ale municipiului, apa caldă rece (dar facturată ca apă caldă), Mihai Cabai spune că își propune „punerea de urgență în funcțiune a apei de recirculare”. Aceasta, în opinia directorului, este o „problemă de fond”, iar declarațiile făcute azi în fața ziariștilor ne lasă să tragem o singură concluzie: până acum, acolo unde au fost asemenea probleme, totul s-a datorat dezinteresului sau/și delăsării celor de la CET. Mai mult, același nou director al termiei din Oradea a precizat în mod răspicat la solicitarea bihorstiri.ro că „dacă nici după 10 minute de la deschiderea robinetului apa nu este caldă, problema e la noi”. Adică la punctul termic. În niciun caz nu e o chestiune de nefolosire suficientă a apei calde, așa cum deseori se răspunde(a) la telefon cetățenilor care reclamau o asemenea situație. Directorul Cabai le cere orădenilor să nu ezite să sune la Dispecerat și să semnaleze orice asemenea problemă, iar cei de la Termoficare sunt obligați să reacționeze și să verifice situația în vederea rezolvării rapide a problemei.
„Dorim îmbunătățirea serviciilor și o relație cât mai bună cu clienții noștri”, spune Mihai Cabai, omul care lucrează în sistem încă din anul 2001 și care nu caută să acuze fosta conducere (nici pe cea a CET și nici celelalte administrații politice). Referitor la contractele de furnizare, directorul ne-a informat că actualele contracte rămân în vigoare, fiind preluate de la Electrocentrale Oradea SA (care le-a cesionat). Totuși, nu este exclus ca, în 2014, să demareze o acțiune de reînnoire a contractelor.
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 19, 2024 Comentariile sunt închise pentru Oradea se pregătește pentru sărbători: Iluminatul festiv prinde contur
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0