Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
oct. 10, 2013 Andrei Şandor Politică 0 1769 vizualizari
Tratament diferențiat între călători și măsuri discriminatorii și anticoncurențiale pe care OTL le-ar putea impune agenților economici din Oradea sunt doar două dintre principalele aspecte negative pe care democrat-liberala Adelina Coste (foto) le-a descoperit într-un document elaborat ca urmare a Studiului privind planul de transport urban sustenabil în municipiu. În calitate de consilier local, reprezentanta PDL a punctat azi (10 octombrie) o serie de potențiale măsuri pe care OTL le-ar putea lua și care nu ar face altceva decât să nemulțumească profund clienții tramvaielor și autobuzelor din Oradea. Un asemenea exemplu este intenția de „regândire a modalitǎții de acordare a gratuitǎților pentru pensionari”. Potrivit celor de la societatea de transport public de călători, gratuitatea „este un drept de care nu trebuie abuzat în perioadele în care sistemul de transport este încărcat”. În opinia pedelistei din Consiliul Local, gratuitatea OTL pentru pensionari este un drept al acestor persoane, „care trebuie să fie exercitat fără restricții, și nicidecum o sinecură acordată de municipalitate pentru a fi utilizată condiționat în afara orelor de vârf”. De asemenea, Adelina Coste spune că și obligativitatea validării cardurilor de călătorie este o modalitate de „monitorizare a gradului de utilizare a acestei facilități și poate avea ca efect pe termen mediu introducerea unor restricții de circulație pe anumite paliere orare”. Un alt subiect scos în evidență este cel referitor la „descongestionarea transportului public prin modificarea orelor de începere a activităţii agenţilor economici de pe o aceeaşi arteră sau acelaşi punct – marginal – de destinaţie”. Reprezentanta PDL crede că ar fi inportună o asemenea prevedere, dar și „anticoncurențială și discriminatorie” și asta prin prisma politicii de comasare a platformelor de producție în parcuri industriale limitrofe municipiului. Deși pare o glumă, în studiul invocat de Coste apare un punct care vizează biletele la concerte sau manifestări sportive, acestea urmând să aibă inclus prețul a două călătorii cu mijloacele de transport în comun. Adică orădeanul care cumpăra bilet la un asemenea eveniment poate circula automat, de două ori (dus-întors) cu tramvaiul și/sau autobuzul. Adelina Coste consideră că nu putem privi această propunere ca pe una serioasă căci o astfel de măsură ar putea duce la creșterea prețului biletelor. De asemenea consilierul local reamintește că oamenii nu merg la concert (simfonic) sau la teatru în ținută casual, „ca la stadion” și că „spectacolele se încheie, de regulă, după retragerea vehiculelor OTL în depou”. Desființarea unui tronson de linie de tramvai în zona Ioșia este și ea o idee criticată de membra grupului PDL din legislativul municipal. Vor fi mari nemulțumiri în rândul riveranilor, crede Coste, „o mare parte dintre aceștia fiind categorii sociale care au dreptul la abonament gratuit…Degeaba li se acordă un drept, dacă li se suspendă mijlocul prin care acesta poate fi exercitat”. Cât despre posibilitatea desființării stațiilor taxi din proximitatea staţiilor de îmbarcare-debarcare ale OTL, aceeași democrat-liberală este tranșantă: e discriminare, anticoncurențialitate și se vrea instituirea unei poziții de monopol a societății de transport în comun.
nov. 02, 2024 0
oct. 30, 2024 0
oct. 14, 2024 0
oct. 11, 2024 0
nov. 19, 2024 0
nov. 07, 2024 0
nov. 06, 2024 0
nov. 04, 2024 0