Actualizat octombrie 16th, 2024 1:10 AM
nov. 15, 2013 Andrei Şandor Administrație 1 1965 vizualizari
Proiectul taxelor și impozitelor locale pentru anu 2014 este pregătit pentru dezbaterea cu cetățenii, cu membrii Consiliului Local și pentru aprobarea din plenul legislativului municipal. Viceprimarul Ovidiu Mureșan și directorul economic Eduard Florea au prezentat azi (15 noiembrie) principalele scumpiri care îi așteaptă pe contribuabilii din Oradea. Astfel, după cum bihorstiri.ro a scris deja, majoritatea birurilor nu vor fi modificate, nici pentru firme și nici pentru persoanele fizice. Însă, consecventă cu politica fiscală din ultimii ani, administrația Bolojan va proceda la câteva majorări, acestea fiind în concordanță cu inflația.
Prin urmare, cetățenii care dețin clădiri vor plăti pentru ele cu 2,5% mai mult, iar pentru terenurile intravilane agricole birul crește cu cel puțin 15% și cel mult cu 19%. La fel, pentru mijloacele de transport proprietate privată, contribuabilii persoane fizice vor avea de achitat mai mult tot cu 2,5%. În 2014, orădenii care vor dori un certificat fiscal eliberat în regim de urgență vor achita 21 lei (cu 5 lei mai mult decât în prezent), sumă la care se adaugă taxa de timbru.
Firmele vor avea și ele parte cam de același cuantum al impozitelor și taxelor locale. Excepție face taxa pe mijloacele de transport (+2,5%), dar și afișajul de publicitate, care se scumpește cu maximumul permis mai nou de Guvern: cu 20%. Potrivit directorului Florea, aici este vorba despre panourile publicitare de la sediile firmelor. Și firmele vor plăti 21 lei (+ taxa de timbru) pentru certificatele fiscale eliberate în regim de urgență, iar impozitul pe terenurile intravilane agricole deținute de persoane juridice va fi scumpit cu 15 până la 19%.
Administrația Imobiliară Oradea a solicitat (și va primi) permisiunea să încaseze mai mult de la șoferii prinși că au parcat/oprit ilegal. Ei vor scoate din buzunar 45 lei. În ceea ce privește Arhitectul-șef, aici apar două taxe noi: cea de 100 lei/lună pentru închirierea unui stâlp de pe domeniul public (proprietate a Primăriei) și cea de 100 lei/mp/an pentru amplasarea de totemuri.
O altă majorare substanțială vine pe line de Administrația Domeniului Public; din 2014, transportul unui decedat în oraș, până la capela din cimitir, va costa 150 lei (în loc de 50 lei). De asemenea, persoanele care vor să adopte un câine, dar să îl lase în grija Adăpostului „Grivei”, trebuie să achite 100 lei/lună/patruped.
Conform proiectului de taxe și impozite locale aferent anului viitor, sala de evenimente de la fosta Arlus (la desființata Casă de Cultură a Municipiului) va putea fi închiriată contra sumei de 100 lei/oră. Organizatorii de evenimente în aer liber vor trebui să plătească 50 lei/mp/zi, ceea ce înseamnă o creștere cu 45 lei. Municipalitatea a introdus, totodată, un tarif aparte pentru închirierea de către ONG-uri a sălilor din clădirea Primăriei: 50 lei/oră pentru sala „Traian Moșoiu” și 40 lei/oră pentru sala „Rimler Karoly”.
În opinia viceprimarului Ovidiu Mureșan, politica fiscală a Primăriei Oradea este în concordanță cu fiscalitatea națională, înscriindu-se pe linia predictibilității. La fel ca în anii trecuți, persoanele fizice care își plătesc integral birurile locale până la data de 31 ianuarie 2014 vor beneficia de bonificația de 10% (n.b.: procentul fiind de 5% în cazul firmelor). De asemenea, Mureșan spune că se va urmări îmbunătățirea gradului de colectare (ceea ce este mereu un obiectiv pentru administrația locală), reducerea soldului de restanțe și se va acționa ferm pentru contracararea fenomenului de „eludare” a plății impozitelor și taxelor.
Proiectul taxelor și impozitelor locale pentru anul 2014 ar urma să fie dezbătut în plenul Consiliului Local într-o ședință din luna decembrie.
oct. 15, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 14, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 15, 2024 0
oct. 14, 2024 0
oct. 14, 2024 0