Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
ian. 21, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 1465 vizualizari
Prima participare a Municipiului Oradea la un Târg Internațional de Turism de anvergură cel puțin regională a fost una dătătoare de speranță. Prezența acolo a urbei se datorează colaborării cu Autoritatea Națională de Turism care a permis ca Oradea să ocupe jumătate din standul mare destinat României. Evenimentul menit a atrage turiști și a deschide ochii Europei asupra acestui giuvaer arhitectonic aproape uitat de pe malurile Crișului Repede a avut loc în weekend-ul trecut, în capitala Austriei. Principala particularitate a prezenței noastre acolo a fost că oferta turistică a fost dublată: Oradea nu și-a făcut autoreclamă singură, ci a evidențiat și oferta stațiunii Băile Felix. City managerul Eduard Florea a declarat miercuri să dorește ca, în următorii ani, numărul de turiști care vin la noi și petrec aici mai mult de o noapte să crească. Iar o afluență mai mare de turiști va genera, inevitabil, o dezvoltare economică. Iar străinii care s-au oprit la standul României și au răsfoit broșura în limba germană special editată pentru promovarea Municipiului Oradea au putut deja vedea câteva lucruri ce merită văzute sau încercate. Pe lângă partea de clădiri vechi și monumente care fac deja parte din meniul turiștilor care ne vizitează, Primăria a decis să atragă atenția străinilor și cu ajutorul unor oferte turistice (pachete). De asemenea, cei care iau în mână broșura și încă nu au fost pe la noi vor avea o plăcută surpriză: prețurile băuturilor sunt mult mai prietenoase decât cele din Austria, Germania sau Franța, așa că Oradea poate fi o destinație ideală fie și numai pentru organizarea unor petreceri în club. În cadrul zilelor de târg, Oradea a organizat Seara românească, în care s-a ascultat muzică de pe la noi și s-a mâncat ce-i mai bun pe la noi.
Reprezentantul Direcției Management Proiecte Internaționale cu Finanțare Internațională, Mihai Jurcă, prezent și el la Târgul de la Viena, spune că evenimentul a fost cel mai mare de acest tip în această perioadă a anului, iar vizibilitatea Municipiului Oradea a fost asigurată și grație unor panouri. Pachetele turistice pregătite de unele unități hoteliere pun accent pe îndrăgitele city break-uri, cu 3 zile de activități, însă urmează să se lucreze la extinderea acestei perioade de staționare în Oradea. Cât de mult se va putea extinde? Asta depinde și de ceea ce urmează să se întâmple în oraș în acest an. Potrivit viceprimarului Ovidiu Mureșan, administrația locală trebuie să finalizeze cu bine marile proiecte cunoscute publicului (ex.: Piața Unirii, reabilitarea Cetății etc.). Asta pentru ca să nu ne trezim că dau năvală turiștii și găsesc un oraș în plin șantier. Mihai Jurcă a precizat că partenerilor din străinătate care ar putea fi interesați să vândă Oradea turiștilor li s-a explicat că urmează o perioadă de lucrări ample. Dar, oricum, se pare că studiile arată că rezultatele palpabile ale unei promovări turistice se văd după un an – un an și jumătate.
[nggallery id=2832]
mai 03, 2022 0
mai 18, 2021 0
ian. 18, 2020 0
oct. 16, 2019 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0