Actualizat decembrie 23rd, 2024 5:08 PM
dec. 23, 2024 Adrian Popa Actualitate, Învăţământ 0 65 vizualizari
La mijlocul lunii decembrie, Universitatea Tehnologică Brandenburg, Cottbus-Senftenberg, din Germania, a fost gazda lansării proiectului Individual Competence Advancement with Reliable Feedback as Assessment in Continuous Learning (ICARUS). Proiectul, în cadrul căruia Universitatea din Oradea este parteneră, face parte din seria proiectelor Erasmus+ și își propune să sprijine și să contribuie la dezvoltarea educației profesionale și tehnice.
Timp de două zile, partenerii din cadrul consorțiului: universități, colegii tehnice și asociații din: Germania, Austria, Bulgaria, Italia, Olanda și Romania au discutat despre obiectivele propuse și despre modul de implementare a activităților prevăzute pentru următorii doi ani. Universitatea din Oradea a fost reprezentată la această întâlnire de managerul de proiect, conf. univ. dr. Anamaria Supuran și conf. univ. dr. Adrian Timar, ambii din cadrul Departamentului Ingineria Produselor Alimentare, al Facultății de Protecția Mediului. Echipa cu care Universitatea din Oradea participă la acest proiect este completată de: conf. univ. dr. Cristina Maerescu – decanul Facultății de Protecția Mediului, conf. univ. dr. Emilia Pantea, ș. l. dr. Ovidiu Hâruța. De asemenea, învățământul bihorean va fi reprezentat, în proiectul ICARUS, de două școli partenere: Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” din Beiuș.
„ICARUS este un proiect dedicat îmbunătățirii educației și formării profesionale, având ca obiectiv principal sprijinirea dezvoltării competențelor individuale ale elevilor și cadrelor didactice din învățământul profesional și tehnic, prin utilizarea unor instrumente inovative și prin promovarea unui învățământ centrat pe dezvoltarea continuă și adaptabilă”, explică conf. univ. dr. Anamaria Supuran.
Proiectul ICARUS are ca scop principal dezvoltarea busolei digitale „North Star”, un instrument inovator destinat elevilor din învățământul profesional și tehnic, care va contribui semnificativ la îmbunătățirea competențelor acestora și la pregătirea lor pentru o piață a muncii în continuă schimbare. „Abilități precum gândirea critică, rezolvarea problemelor, munca în echipă, comunicarea și creativitatea sunt esențiale pentru succesul pe piața muncii și pentru adaptarea la noile cerințe ale unei economii globale în continuă evoluție. Aceste competențe nu sunt doar instrumente de transfer al cunoștințelor, ci și fundamente pentru o învățare continuă pe tot parcursul vieții”, spune, la rândul său, conf. univ. dr. Adrian Timar – directorul Departamentului de Ingineria Produselor Alimentare al Facultății de Protecția Mediului.
Alte obiective ale proiectului sunt: crearea unor mecanisme eficiente de monitorizare și evaluare pentru asigurarea unei dezvoltări continue a programelor de educație profesională, prin utilizarea „busolei digitale”, consolidarea standardelor de calitate și a proceselor de evaluare a performanței elevilor și cadrelor didactice din învățământul profesional și tehnic, consolidarea standardelor și reperelor generale de calitate în sectorul VET precum și dezvoltarea unor inițiative menite să facă mai atractive programele VET pentru un număr mai larg de participanți.
„Prin implementarea proiectului ICARUS, învățământul profesional și tehnic va deveni mai atractiv și mai relevant pentru participanți, asigurându-ne că absolvenții sunt pregătiți să răspundă cerințelor pieței muncii și să contribuie activ la dezvoltarea unei economii moderne și inovative”, a mai declarat managerul de proiect, conf. univ. dr. Anamaria Supuran.
dec. 19, 2024 0
dec. 19, 2024 0
dec. 17, 2024 0
dec. 13, 2024 0
dec. 23, 2024 0
dec. 23, 2024 0
dec. 23, 2024 0
dec. 23, 2024 0
nov. 28, 2024 Comentariile sunt închise pentru Bekesi Csaba: Printr-un vot rațional putem bloca ascensiunea extremiștilor, în același timp, putem să oprim și refacerea Alianței Austerității!