Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iun. 01, 2016 Andrei Şandor Actualitate, Auto 0 5568 vizualizari
O adevărată lecție de management al proiectelor de infrastructură rutieră a fost predată miercuri, 1 iunie, la sediul temporar al UDMR Bihor de pe str. Independenței. S-a nimerit la fix cu ziua celor mici, căci România e chiar mic copil față de Ungaria în ceea ce privește construcția de autostrăzi. Invitat al conducerii filialei județene a formațiunii maghiare, ministrul secretar de stat Taso Laszlo din țara vecină – responsabil cu transporturile (inclusiv construcția de șosele) – a etalat cele mai actuale proiecte autostradale din vestul și nord-estul țării sale, proiecte gândite astfel încât șoselele cu pricina să se conecteze la celebra Autostradă Transilvania, porțiunea bihoreană. Cea aflată în noi chinuri ale facerii de mai bine de un an de zile.
E cunoscut faptul că Ungaria are și la această oră o rețea de autostrăzi de invidiat, iar dacă planurile expuse la Oradea vor fi respectate, la finalul anului 2018 vom putea / am putea călători pe autostradă din Bihor spre Budapesta – Viena ș.a.m.d. Concret, potrivit lui Taso (fost primar și deputat), e în lucru deja predarea amplasamentului pentru conexiunea care va veni de la Debrecen (M32), în valoare de 69 de miliarde de forinți. De asemenea, proiectul de conexiune care pornește de la Berettyoujfalu a fost publicat pe sistemul european al achizițiilor publice (valoare – 81 de miliarde de euro), oficialul ungar fiind convins că lucrările vor demara cel târziu în toamnă. Cu finalizare peste doi ani. Alt proiect finanțat de Ungaria, de interes și pentru România, este continuarea șoselei M30 din zona Miskolc (foto – youtube), o investiție de aproape 170 de miliarde de forinți. Aceste legături vor ajuta și țara noastră să se conecteze la rețeaua autostradală care pornește dinspre granița cu Slovacia și ajunge până în fosta Iugoslavie.
Ministrul secretar de stat invitat de UDMR Bihor a pus accentul și pe termenul de finalizare. Cei doi ani despre care s-a tot vorbit nu sunt o poveste, ci reprezintă prevederi incluse în pachetul legislativ aferent domeniului realizării de infrastructură. Altfel spus, Ungaria, spre deosebire de România, nu se joacă cu astfel de investiții menite a genera dezvoltare. Comparativ, așa cum știm, Statul Român nu a reușit să finalizeze, în 26 de ani, o autostradă care să meargă dintr-un capăt al țării până în celălalt, indiferent de locul de pornire. Ca să nu mai vorbim de celebrul caz Bechtel, care ne-a lăsat doar cu niște cioturi de autostradă, dar banii au fost luați ca și cum am avea sute de kilometri dați în folosință. Și tot România a plătit un „bonus” și la rezilierea contractului aferent tronsonului din Bihor.
În prezența deputaților Szabo Odon și Cseke Attila, a candidatului la funcția de președinte al CJ, Pasztor Sandor și a liderului județului Hajdu-Bihar, ministrul oaspete a precizat că țara lui are tot interesul ca și România să țină pasul cu construcția de autostrăzi, respectiv ca și țara noastră să aibă posibilitatea de a se conecta la rețeaua funcțională din Ungaria. În acest sens, Taso Laszlo a reamintit de legătura autostradală care e acum posibilă mai la sud, prin finalizarea unui tronson care duce până la graniță (la Nădlac), de unde se poate merge mai departe pe Coridorul 4 pan-european. De asemenea, în vederea urgentării anumitor proiecte de acest tip, Taso a precizat că Ungaria își oferă întregul sprijin, „necondiționat”, pentru atragerea de bani europeni destinați acestor nvestiții.
De menționat aici că Ungaria a reușit să absoarbă integral, în precedentul exercițiu financiar, sumele la care a avut dreptul. Ministrul secretar de stat a mai declarat la Oradea că sprijinul despre care vorbește este valabil indiferent de zona din România care ar iniția asemenea proiecte de anvergură.
PENTRU MAI MULTE CLIPURI ABONATI-VA LA CANALUL DE YOUTUBE!
<iframe width=”560″ height=”315″ src=”https://www.youtube.com/embed/H-RvkNs_Mjs” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe
mai 26, 2023 0
mai 13, 2023 0
mai 09, 2023 0
mai 08, 2023 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0