Actualizat decembrie 3rd, 2024 1:31 PM
ian. 10, 2022 Adrian Popa Actualitate, Frontpage, Sănătate 0 732 vizualizari
Municipiul Oradea a semnat 7 din cele 10 contracte aferente achiziției în comun de echipamente medicale în cadrul unui amplu proiect pe fonduri europene: „Proiect integrat pentru dezvoltare durabilă în zona montană a judeţului Bihor, îmbunătăţirea accesului şi dezvoltării serviciilor de sănătate în caz de intervenţii medicale în situaţii de urgenţă” – IPHEALTH – FA Phase, Cod emS: ROHU 449 – program de finanțare Interreg V-A România – Ungaria 2014-2020.
Valoarea totală a proiectului este de 9,7 milioane euro, din care Primăriei Oradea îi revin 4,7 milioane euro, restul sumei revenind partenerilor de proiect.
Proiectul este implementat de Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea.
Sistemul Angio CT – o premieră în România
„Printre echipamentele medicale achiziționate se numără un sistem unic în România – Sistemul Angio CT, care va funcționa în premieră la Spitalul Județean Oradea. Acest aparat este dedicat radiologiei intervenționale, dând posibilitatea medicilor ca în cazul pacientului cu AVC să intervină în timp real, izolând zona afectată a creierului și prevenind în acest fel extinderea în zonele sănătoase. Astfel, pacientul tratat cu acest aparat va putea ieși din spital pe picioarele lui, în doar câteva ore de la diagnosticare.”, a declarat primarul Florin Birta.
Acesta este un sistem hibrid folosit în radiologia intervențională vasculară și nonvasculară, compus dintr-un computer tomograf și un braț fluoroscopic cu care se pot achiziționa imagini secționale din zona de interes, combinat cu imaginile angiografice. Acestea se pot efectua în aceeași încăpere, fără ca medicii să fie nevoiți să mute pacientul. Astfel, se pot aborda patologii complexe prin intervenții minim invazive și cu timp de recuperare scurt.
Patologiile care se pot aborda cu un astfel de sistem sunt :
– Neuroradiologie: atacul ischemic acut, anevrismele cerebrale și malformațiile arterio-venoase;
– Oncologică: chemoembolizari/ablațiie tumori hepatice, renale etc;
– Patologia vasculară periferică: repermeabilizarea vasculară;
– Patologia nonvasculară: drenaje de colecții, puncţii biopsie.
7 din cele 10 contracte aferente achiziției în comun de echipamente medicale din cadrul Proiectului ROHU 449 au fost deja semnate
Municipiul Oradea este partener în cadrul acestui proiectul ROHU 449, alături de încă 5 unități administrativ-teritoriale din județul Bihor: Consiliul Judeţean Bihor, Municipiul Marghita, Municipiul Salonta, Orașul Aleșd și Municipiul Beiuș, precum și Autoguvernarea Locală Berettyóújfalu, Universitatea din Oradea – Facultatea de Medicină și Farmacie, Serviciul Județean Salvaspeo Bihor, reprezentat juridic prin Asociația Salvatorilor Montani Bihor – partener asociat şi Spitalul Gróf Tisza István – partener asociat.
Prin echipamentele medicale achiziționate, sistemul sanitar orădean, dar și celelalte unități sanitare aflate în administrarea partenerilor de proiect vor fi interconectate în timp real prin sistemul de telemedicină, dorindu-se o creștere a resurselor disponibile prin mijloace tehnologice moderne, indiferent de locația în care un cetățean solicită asistență medicală pe plan local.
Municipiul Oradea a fost desemnat să deruleze achiziția publică în comun, în numele unităților administrativ-teritoriale partenere în proiect, pentru un număr de zece loturi reprezentând echipamente/sisteme medicale de tehnologie avansată, precum: ecografe Doppler, aparate radiologice, CT, SPECT CT, Angio CT, videolaringoscoape, defibrilatoare, paturi ATI și sistem intraspitalicesc de telemedicină și sistem PACS de comunicare și arhivare imagini.
Pentru fiecare lot de echipamente medicale se încheie un contract de achiziție. În total vor fi 10 contracte. Dintre acestea, 7 au fost deja semnate, 2 sunt în curs de semnare (cele care au ca obiect Lotul 7 – 10 paturi ATI și Lotul 10 – 2 defibrilatoare), iar achiziția care vizează Lotul 2 (aparat radiologie digital) este în curs de evaluare a ofertelor tehnice.
Stadiul achiziției în comun pentru cele 10 loturi
1. Lot 1 – Ecografe Doppler- 8 buc, stadiu achiziţie: finalizată
– beneficiar final: câte 2 bucăți. vor fi livrate către Spitalul Beiuș (Primăria Beiuş), Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea (Primăria Marghita), Spitalul Aleșd (Primăria Aleșd), Spitalul Municipal Salonta (Primăria Salonta)
– Contractant: SC REGIO MED SRL, ctr. 535147 / 22.12.2021
– Valoare contractată cu TVA: 2.366.910,00 Lei / 478.221,60 euro
– Data livrare: 3 luni de la data menționată în ordinul de începere.
2. Lot 2 – Aparat digital de radiografie – 6 buc, stadiu achiziţie: evaluare oferte tehnice
– beneficiar final: câte 1 buc. va fi livrată către Spitalul Beiuș (Primăria Beiuș), Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea (Primăria Marghita), Spitalul Aleșd (Primăria. Aleșd), Spitalul Municipal Salonta (Primăria Salonta), Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea, Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea.
– Valoare estimată cu TVA: 750.000,00 euro
– Data livrare: 4 luni de la data menţionată în ordinul de începere.
3. Lot 3 – Sistem intra-spitalicesc de telemedicină, stadiu achiziţie: finalizată
– 1 sistem cu subansamble / componente
– beneficiar final: Spitalul Clinic Județean de Urgentă Oradea + anumite componente / subansamble vor fi instalate la fiecare spital din judeţ – Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea, Spitalul Beiuș, Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea, Spitalul Aleșd, Spitalul Municipal Salonta și Asociaţia Salvatorilor Montani Bihor – Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor
– Contractant: SC Avitech Co SRL, ctr. 536763/23.12.2021
– Valoare contractata cu TVA: 5.463.715,16 Lei / 1.103.914,65 euro
– Data livrare: 6 luni de la data menţionată în ordinul de începere.
4. Lot 4 – Sistem de comunicare și arhivare imagini PACS, Stadiu achiziţie: finalizată
– 1 sistem cu subansamble / componente
– beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea + anumite componente / subansamble vor fi instalate la fiecare Spital din judeţ – Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu Oradea, Spitalul Beiuş, Spitalul Municipal Dr. Pop Mircea, Spitalul Aleşd, Spitalul Municipal Salonta
– Contractant: SC Pixel Data SRL, ctr. 541733/29.12.2021
– Valoare contractata cu TVA: 1.068.620,00 Lei / 215.909,00 euro
– Data livrare: 3 luni de la data menţionată în ordinul de începere.
5. Lot 5 – Videolaringoscop cu ecran LCD și unitate de stocare, stadiu achiziție: finalizată
– 2 buc.
– beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea
-Contractant: SC KARL STORZ ENDOSCOPIA ROMANIA SRL, ctr. 544244/30.12.2021
– Valoare contractată cu TVA: 230.503,00 Lei / 46.571,91 euro
– Data livrare: 3 luni de la data menționată în ordinul de începere.
6. Lot 6 – CT – Stadiu achiziţie: finalizată
– 1 buc.
– beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
-Contractant: SC General Electric Medical Systems Romania SRL, ctr. 536016/22.12.2021
– Valoare contractata cu TVA: 2.171.750,00 Lei / 430.790,56 Euro
– Data livrare: 4 luni de la data menţionată în ordinul de începere
7. Lot 7 – Paturi ATI – Stadiu achiziţie: finalizată, contractul este în curs de semnare
– 10 buc.
– beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
– Contractant: SC Dacorum Grup SRL
– Valoare contractată cu TVA: 496.230,00 Lei / 100.260,64 euro
– Data livrare: 2 luni de la data menționată în ordinul de începere.
8. Lot 8 – ANGIO CT, stadiu achiziţie: finalizată
– 1 buc.
– beneficiar final: Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea
– Contractant: S.C Cortech Med S.R.L, ctr. 539414/27.12.2021
– Valoare contractată cu TVA: 8.068.200,00 Lei / 1.630.136,99 Euro
– Ordin începere: după 15 ianuarie 2022
– Data livrare: 4 luni de la data menționată în ordinul de începere.
9. Lot 9 – SPECT CT, -stadiu achiziţie: finalizată
– 1 buc.
– beneficiar final: Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Oradea
– Contractant: Asocierea SC Vici Evolution SRL si SC AC RAD Medical Consult&Service SRL, ctr. 536004/22.12.2021
– Valoare contractată cu TVA: 3.449.572,00 Lei / 696.967,71 euro
– Data livrare: 4 luni de la data menţionată în ordinul de începere.
10. Lot 10 – Defibrilatoare – stadiu achiziţie: finalizată, contractul este în curs de semnare
– 2 buc.
– beneficiar final: Asociaţia Salvatorilor Montani Bihor – Serviciul Judeţean Salvamont Salvaspeo Bihor
– Contractant: SC Deltamed SRL
– Valoare contractata cu TVA: 217.770,00 Lei / 43.999,27 euro
– Data livrare: 3 luni de la data menționata în ordinul de începere.
De asemenea, achiziţia pentru Ambulanța de tip MMU – partener Primăria Oradea – este finalizată.
Este vorba de 1 ambulanță, beneficiar final fiind Spitalul Clinic Judeţean de Urgență Oradea.
– Stadiu achiziţie: finalizată
– Contractant: SC Deltamed SRL, ctr. 410701/30.09.2021
– Valoare contractată cu TVA: 416.500,00 Lei / 84.151,61 euro
– Data livrare: 23.12.2021.
nov. 18, 2024 0
mai 07, 2024 0
mart. 06, 2024 0
feb. 27, 2024 0
dec. 03, 2024 0
dec. 03, 2024 0
dec. 03, 2024 0
dec. 03, 2024 0
nov. 28, 2024 Comentariile sunt închise pentru Bekesi Csaba: Printr-un vot rațional putem bloca ascensiunea extremiștilor, în același timp, putem să oprim și refacerea Alianței Austerității!