Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
mart. 02, 2018 Andrei Şandor Actualitate, business 0 1516 vizualizari
Al doilea om în conducerea Administraţiei Fondului de Mediu (AFM), Dorin Corcheş anunţă demararea procedurilor pentru finanţarea transportatorilor care aleg să îşi pună TIR-urile pe trenuri pentru a duce marfa la destinaţie. Este vorba despre transportul de tip RO-LA, care ar fi putut deja să fie operaţional, însă până acum nu au fost făcute demersurile birocratice necesare. Şi exista riscul ca schema de ajutor prin care Uniunea Europeană finanţează acest tip de deplasare a mărfurilor să nu fie prelungită. Graţie insistenţelor AFM, Comisia Europeană a decis să mai acorde 5 ani de „păsuire” pentru România. Vicepreşedintele Corcheş consideră că, dincolo de reuşita din punct de vedere strict al negocierii cu Bruxelles-ul, este o veste foarte bună pentru operatorii de transport de mărfuri, cât şi pentru cei care luptă pentru prezervarea mediului înconjurător. Concret, în loc să facă zeci de ore pe şosele nu neapărat de calitate, şoferii de TIR vor însoţi autotrenurile pe calea ferată. Întreagul autovehicul va putea fi pus pe angrenajele care se deplasează pe şine. Se reduce poluarea, nu se pierde timp (deci bani) şi nu se enervează nimeni. Decât, eventual, din cauza vitezeid e deplasare a trenurilor.
Vineri, 2 martie, la sediul ALDE Bihor, Dorin Corcheş a declarat AFM va acoperi 60% din factura fără TVA a transporturilor de tip RO-LA, această co-finanţare putând fi de mare interes pentru companiile din domeniu. De altfel, liberal-democratul susţine că feedback-ul transportatorilor este unul foarte bun, semn cp mulţi sunt decişi să şi apeleze la această variantă de transport. Chiar dacă unii vor trebui să mai facă investiţii în flota de autovehicule. Vicepreşedintele Corcheş menţionează că, pentru 2018, e prevăzută suma totală de 25 milioane lei în vederea finanţării RO-LA, iar solicitările din partea beneficiarilor vor putea fi depuse, probabil, de prin vara anului în curs. În aprilie, AFM va publica pentru dezbatere publică proiectul, urmând a fi prezentat caietul de sarcini pentru schema de finanţare. Vicele de la AFM nu vede motive pentru care lucrurile nu ar funcţiona în România, atâta timp cât acest tip de transport de marfă merge bine în multe ţări europene. Totodată, Dorin Corcheş promite că obţinerea finanţărilor de mai sus nu va fi îngreunată de o birocraţie excesivă. „Accesarea banilor va fi chiar mai simplă decât la alte programe susţinute de UE”, mai precizează viceliderul ALDE Bihor.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0