Ședințe de lucru pentru creșterea calității actului administrativ în Bihor

Instituția Prefectului – Județul Bihor, conform dispozițiilor prefectului Dumitru Țiplea, a demarat o serie de întâlniri de lucru cu secretarii generali ai celor 101 unități administrativ-teritoriale (UAT) de la nivelul județului Bihor.

Ședințele se desfășoară la sediul Instituției Prefectului conform unui grafic prestabilit pentru intervalul 20-27 aprilie, la fiecare întâlnire participând, în medie, 13 secretari generali.

În cadrul întâlnirilor sunt dezbătute principalele aspecte legate de activitatea secretarilor generali și funcționarea consiliilor locale, reglementate de OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și Ordinul Ministrului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației nr. 25/2021 pentru aprobarea modelului administrativ al statutului unității administrativ-teritoriale, precum și modelul orientativ al regulamentului de organizare și funcționare a consiliului local.

Temele abordate acoperă 13 puncte majore privind activitatea secretarilor generali, precum și soluții privind îmbunătățirea acesteia, dintre care menționăm:

– publicarea obligatorie pe site-ul primăriei, în Monitorul Oficial Local, a actelor administrative de către fiecare UAT;

– asigurarea funcționării și actualizarea site-urilor primăriilor;

– respectarea termenelor de comunicare a actelor administrative, precum și a răspunsurilor la circularele și solicitările Instituției Prefectului;

– stabilirea impozitelor și taxelor locale, instituirea unor taxe speciale (ex. taxa de salubrizare), administrarea bunurilor din domeniul public și privat al comunei, gospodărirea localităților;

– actualizarea Inventarului bunurilor din domeniul public și privat al UAT-urilor (ex.: situația juridică a pășunilor comunale și a pădurilor-proprietate publică);

– actualizarea Registrului agricol pentru pregătirea Recensământului agricol;

– stadiul aplicării legilor de restituire a proprietăților și implicarea în calitatea de secretari ai comisiilor locale de fond funciar.

Prefectul Dumitru Țiplea subliniază că „scopul acestor ședințe de lucru este de a ghida activitatea secretarilor generali, pentru a crește gradul de eficiență și transparență a administrației publice locale, astfel încât actul administrativ să servească fidel nevoile și interesele comunității.“

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

+ 4 = 13