
De câteva zile au început lucrările de construcție a pasajului rutier suprateran pe Centura Oradea, la intersecția cu Centura Oșorhei, pe DN1 (în apropierea magazinului Metro). Prin realizarea acestui pasaj, traficul rutier pe direcția Oradea – Cluj se va descongestiona.
Până în prezent, constructorul a forat 8 piloți din cei 34, câți vor fi în total. Piloții sunt stâlpi de susținere subterani, fixați în pământ, care ajută la distribuirea greutății pasajului. În plus, se lucrează la realizarea marginilor viitorului pasaj.
Potrivit contractului, lucrările ar trebui finalizate până la 30 iunie 2026.
Pasajul va avea o lungime totală de 560 de metri, iar valoarea contractului este de 21.849.936,72 lei, fără TVA. Lucrările sunt executate de firma PORR Construct.
Proiectul este rezultatul unui parteneriat între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Alte 7 pasaje rutiere
Consiliul Județean Bihor are în implementare, în diferite etape, alte șapte pasaje rutiere, subterane și supraterane, pe cele mai aglomerate artere din Oradea.
Aproape de finalizare este pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd, la intersecția cu Centura Oșorhei și cu drumul spre localitatea Fughiu, pe DN1. Un alt pasaj, subteran, va fi construit la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu. Aici au început lucrările de relocare a rețelelor înainte de realizarea construcției propriu-zise.
Alte două pasaje vor fi construite la ieșirea din Oradea spre Arad, pe DN79. Și aici au început lucrările de relocare a rețelelor.
Totodată, se va construi un pasaj suprateran la ieșirea din Oradea spre Satu Mare, pe DN19.
Cel de-al optulea pasaj se va construi pe Centura Oradea la intersecția cu calea ferată destinată proiectului Trenului Metropolitan, care va lega Oradea de stațiunea Băile Felix.