Administraţia locală încasează anual prin Serviciul Parcări, din taxele şi din sancţiunile şoferilor prinşi fără tichete, un milion de euro, din care 30-40 la sută provin din sancţiuni, iar 60-70% din taxe. De altfel de la un an la altul, s-au înregistrat creşteri accentuate ale încasărilor din taxele şi amenzile de parcări, spre exemplu de la 2,4 milioane lei în 2008, la 3,5 milioane lei în septembrie 2010. Şi totuşi crearea de noi locuri de parcare lasă de dorit, fiind în schimb amenajate cele existente deja. Serviciul Parcări are acum opt echipe care verifică zilnic bordurile maşinilor. „Nu lucrează la normă, dar aduc zilnic în medie 50 de amenzi”, spune şeful Serviciului Parcări, Ion Şimon. Singurul oraş cu toate modalităţile de plată Avem în schimb toate modalităţile de plată posibile, Oradea fiind singurul oraş din ţară care se poate lăuda cu acest lucru. Orădenii pot plăti locurile de parcare cu cardul, întrucât municipalitatea a achiziţionat un pachet de upgradare a parcometelor existente. Cardurile se pot cumpăra de la Serviciul Parcări de pe strada Independenţei nr. 11, pe baza talonului maşinii. În locul cardurilor de parcare se pot folosi şi cardurile de debit sau credit personale, parcometrele fiind echipate cu cititoare de carduri hibride. „Prin noul sistem de management al locurilor de parcare se poate interveni în timp real asupra oricăruia din parometele din oraş, fiind vizibile online de la calculatorul central”, a declarat Ion Şimon, şeful Serviciului Parcări. Acesta spune că a fost solicitată plata cu cardul întrucât, alături de abonamente şi vouchere cu telefonul mobil, este o modalitate comodă de plată, fiind solicitată de şoferi. Orădenii îşi pot plăti la ora actuală parcările cu tichete, abonamente, la parcometre cu monede, cu telefonul mobil (prin voucher sau prin SMS) şi cu cardul. La plata cu voucherele prin telefonul mobil există avantajul că timpul de parcare este taxat la minut şi nu din jumătate în jumătate de oră, iar procedura este simplă: se face câte un apel la începutul şi la finalul perioadei de parcare, la un număr gratuit. Sunt însă situaţii în care oamenii uită să anunţe finalul perioadei de parcare, şi se trezesc cu voucherul aproape consumat. Şi plata prin SMS este la îndemâna oricărui şofer, doar că este cu ceva mai scumpă: întrucât pe lângă tariful de parcare se achită şi comisionul de 20 la sută, către operatorul de telefonie mobilă. Noi parcometre În această lună au fost amplasate alte 30 de parcometre noi, achiziţionate recent de municipalitatea locală la 117.000 de euro. Acestea vor fi date treptat în funcţiune, fiind utilizabile toate de la 1 noiembrie. Noile parcometre au fost montate pe străzile Armatei Române, Universităţii, Roman Ciorogariu, Cuza Vodă, Ady Endre, Aurel Lazăr, Episcop Mihai Pavel, Iosif Vulcan, Mihai Eminescu, Mihail Kogălniceanu, Nicolae Jiga, Sf. Apostol Andrei, Tudor Vladimirescu, în Parcul Traian şi pieţele 1 Decembrie şi Ferdinand. Vrea să construiască două parcări supraetajate În ciuda unei accentuate crize a locurilor de parcare multidiscutata parcare subterană de pe strada Independenţei a ieşit din intenţiile municipalităţii, cel puţin deocamdată. Reprezentanţii administraţiei locale spun că potrivit studiului de prefezabilitate, o parcare subterană în zonă nu se justifică. Administraţia locală a demarat în câteva rânduri licitaţia publică pentru găsirea unui finanţator însă nu s-a prezentat nici un doritor. „În schimb, conform studiilor de prefezabilitate se justifică două parcări supraetajate una în spatale Tribunalului şi alta pe strada Braşovului”, a declarat viceprimarul Rozalia Biro. În prezent în Oradea sunt amenajate 3.675 locuri de parcare. Potrivit viceprimarului Biro, o astfel de construcţie necesită o investiţie de 5-6 milioane de euro, banii proveniţi din parcări urmând să fie dirijaţi în această direcţie.