Actualizat decembrie 3rd, 2024 1:31 PM
sept. 12, 2020 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 1868 vizualizari
Vineri, 11 septembrie s-a deschis circulației rutiere pasajul subteran de pe bulevardul Magheru, în prezența ministrului Fondurilor Europene, dl. Marcel Boloş, a secretarului de stat d-na Carmen Moraru și a reprezentanților municipalității orădene, respectiv primarul Ilie Bolojan și viceprimarii Florin Birta și Mircea Mălan.
Realizarea Pasajului Magheru, primul pasaj rutier subteran din Oradea, a fost una dintre cele mai complexe lucrări care s-a desfășurat în ultimii ani în Oradea, în cadrul proiectului „Soluția inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, proiect care a inclus și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație pe sens și reabilitarea acestuia. Scopul acestui proiect a fost acela de fluidizare a circulației în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai.
La inaugurarea pasajului primarul Ilie Bolojan a reamintit despre complexitatea lucrării și a mulțumit reprezentanților ministerului pentru sprijinul acordat și pentru buna colaborare de care Primăria Oradea a avut parte în derularea proiectelor europene.
”Vă spun că pentru prima dată de când eu sunt primar, de 12 ani, Ministerul Fondurilor Europene a consultat beneficiarii în pregătirea ghidurilor de finanțare pentru perioada următoare, astfel încât prevederile care ne creau blocaje acum cu siguranță vor fi mai puține deoarece ghidurile sunt pregătite pe baza consultărilor cu autoritățile locale. Sunt convins că în etapa viitoare de finanțare absorbția se va derula mult mai ușor și mult mai facil”, a menționat Ilie Bolojan.
Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene a declarat că pentru el este un prilej de bucurie inaugurarea pasajului rutier subteran Magheru, pentru că și această lucrare este dovada priceperii și a performanței administrației orădene. Ministrul a spus că în vizitele sale din alte orașe din România, Oradea este exemplificată ca un model de bună practică, un model pe care toți primarii din țară și-l doresc, fiind vorba despre o echipă managerială care este cunoscută prin hărnicie, prin devotament și prin implicarea de care au dat dovadă pentru implementarea proiectelor din fonduri europene.
De asemenea, ministrul s-a declarat impresionat de activitatea Direcției de Management al Fondurilor Europene, după ce a aflat cifrele care dau dovada performanței adminsitrației locale:
”70 de proiecte pentru perioada de programare 2014-2020 cu o valoare de 350 de milioane de euro accesate de Oradea, care a valorificat cu succes șansa fondurilor europene. Dacă mai adăugăm alte 250 de milioane de euro din perioada de finanțare 2007-2013 putem spune că în 8 ani de zile, pe perioada mandatului primarului Ilie Bolojan, 600 de milioane de euro sunt atrase în Oradea. Acest lucru se vede începând de la Piața Unirii, se vede în serviciiile publice inclusiv cele de alimentare cu energie termică, serviciile de alimentare cu apă și canalizare. Tot ce a însemnat proiecte de infrastructură a fost o prioritate pentru Primăria Oradea, aceasta nu a ratat nicio oportunitate ca să acceseze fondurile europene. Pentru noi, pentru România, astfel de exemple, asemenea modele de administrație ne trebuie pentru că România este angajată pe drumul ireversibil al modernizării. Spun acest lucru pentru că România are la dispoziție un buget considerabil, 79,9 miliarde euro, pentru a schimba în profunzime viața oamenilor. Acest lucru se poate realiza doar pe bază de parteneriate între administrațiile locale și Guvernul României, acest parteneriat fiind cheia succesului modernizării României. Felicit încă o dată administrația orădeană pentru îndeletnicirea de care au dat dovadă în realizarea acestui proiect, peste tot unde merg în țară sunt mândru că am făcut parte din această echipă”, a declarat ministrul Marcel Boloș.
Prezentă la inaugurare, d-na secretar de stat Moraru a menționat că este o plăcere pentru ea să constate că de la ultima ei vizită în Oradea, acum 2 ani, lucrurile au avansat semnificativ și este o mare bucurie că fondurile atrase de orașul Oradea sunt ce în ce mai mari.
La rândul lui, viceprimarul Florin Birta a amintit etapele construcției pasajului Magheru. Construcția pasajului a început în septembrie 2019, constructorul având ca și termen de finalizare finalul lunii septembrie. În urma discuțiilor cu constructorul acesta a reușit să finalizeze pasajul mai repede, astfel încât începând de astăzi, 11 septembrie, pasajul subteran a fost deschis circulației, inclusiv s-a reluat circulația tramvaielor pe bulevardul Magheru și Podul Dacia.
”Pot să vă spun că a fost o lucrare dificilă, constructorii au lucrat zi și noapte, dar am făcut tot posibilul să deschidem pasajul înainte de începerea anului școlar. Mulțumesc foarte mult asocierii de firme care a efectuat această lucrare și colegilor din cadrul Direcției Tehnice și Direcției de Proiecte cu finanțare internațională. Gândiți-vă doar că în pereții din dreapta și din stânga sunt aproximativ 360 de piloți forați la 20 de metri adâncime și toată construcția acestui pasaj, aceste lucrări s-au făcut fără ca circulația rutieră pe bulevardul Magheru să fie oprită total, chiar dacă aceasta a fost serios afectată în timpul lucrărilor. Mă bucur că începând de astăzi pasajul a fost dat în folosință și că tot de azi vor porni și tramvaiele pe podul Dacia și bulevardul Magheru” a declarat viceprimarul Birta.
După inaugurarea pasajului, ministrul Marcel Boloș, în prezența reprezentanților administrației locale a vizitat și noile tramvaie Impero, achiziționate de municipalitate din fonduri europene.
Lucrările pasajului Magheru au fost realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător). Valoarea inițială a contractului de lucrări a fost de 14.511.433, 94 lei (fără TVA).
O dată cu finalizarea lucrărilor la Pasajul Magheru și la Podul Dacia, s-a deschis circulația și pe arterele adiacente, respectiv Aleea Ștrandului, Parcul Traian, strada Libertății, inclusive circulația pe strada G.Enescu a revenit la normal cu sens unic dinspre Magheru spre Parcul Traian, iar sensul giratoriu provizoriu de pe Magheru intersecție cu Enescu a fost desființat.
În ceea ce privește pasajul subteran pietonal de lângă pasajul Magheru, în luna aprilie 2020 Consiliul Local Oradea a aprobat documentația de avizare a indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea a 4 copertine ce vor proteja accesele în pasajul pietonal, acesta urmând și el să fie reabilitat în perioada următoarea, după realizarea procedurilor de licitație.
dec. 03, 2024 0
dec. 02, 2024 0
dec. 02, 2024 0
dec. 01, 2024 0
dec. 03, 2024 0
dec. 03, 2024 0
dec. 03, 2024 0
dec. 03, 2024 0
nov. 28, 2024 Comentariile sunt închise pentru Bekesi Csaba: Printr-un vot rațional putem bloca ascensiunea extremiștilor, în același timp, putem să oprim și refacerea Alianței Austerității!