Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
apr. 11, 2013 Andrei Şandor Politică 4 2155 vizualizari
Senatorul liberal Cristian Bodea a revenit azi (11 aprilie) la cel mai fierbinte subiect rutier din Bihor: starea drumului național 76. Din start, trebuie spus că, aparent, șoseaua nu are cum să intre în lucru, în ciuda asigurărilor date la Oradea de însuși vicepremierul Liviu Dragnea și asta dintr-un motiv foarte simplu: Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) nu are aproape deloc bani pentru investiții, iar bugetul pentru plombări este aproape insignifiant în comparație cu necesarul.
Potrivit senatorului Bodea (foto), ministrul delegat al marilor proiecte de infrastructură, Dan Șova (PSD), a explicat în fața parlamentarilor că bugetul total al CNADNR este de 1,15 miliarde euro, din care arieratele reprezintă 680 milioane euro. Adică mai mult de jumătate. Șova le-ar fi explicat aleșilor că s-a decis plata acestor arierate în detrimentul investițiilor deoarece de acei bani depind în jur de 300.000 de locuri de muncă (angajații firmelor de construcții care așteaptă bani de la stat pentru lucrările deja efectuate). Un calcul simplu arată că CNADNR ar mai dispune de numai 470 milioane euro pentru investiții. De asemenea, același ministru delegat spune că bugetul pentru plombări de drumuri este de 180 milioane euro, în timp ce necesarul ar fi de, atenție, 4 miliarde euro! Deși pregătit să îl pună „la zid” pe Dan Șova cu întrebări și solicitări concrete, senatorul Cristian Bodea a declarat azi că, auzind datele problemei, a renunțat să mai ceară reparații la E60 (DN1) și DN 76.
Referitor la promisiunile făcute
de vicepremierul Liviu Dragnea, care a declarat la Oradea că DN 76 va fi modernizat pe banii constructorilor, urmând ca aceștia să fie plătiți la începutul anului viitor, liberalul Bodea spune că social-democratul nu a fost bine informat. Astfel, după cum se știe, drumul Oradea – Deva ar trebui modernizat pe bani dintr-un credit luat de la Banca Europeană de Investiții (BEI), deci nu este posibilă schimbarea termenilor din contractul inițial. Deci pică varianta șantierului derulat pe credit furnizor. Salvarea ar putea veni de la Comisia Europeană (CE). Anume: România a cerut ca creditul luat de la BEI să nu intre în deficitul național. Dacă Bruxelles-ul va da curs solicitării, atunci se va putea lucra și pe DN 76 în regim de credit furnizor. Dar nicidecum înainte de a primi un răspuns oficial de la CE.
Senatorul Cristian Bodea spune că toate drumurile naționale din majoritatea județelor ar probleme mari. În opinia demnitarului bihorean, populația trebuie să înțeleagă că nu sunt bani și să accepte (pe moment) situația, „așa cum au înghițit când Băsescu le-a tăiat salariile inutil”.
oct. 27, 2022 0
iul. 06, 2020 0
mai 14, 2020 0
mai 11, 2020 0
nov. 19, 2024 0
nov. 07, 2024 0
nov. 06, 2024 0
nov. 04, 2024 0
DE CE PLATIM ROVIGNIETA? UNDE SUNT ACEI BANI?
sa ma pish pa voi bagami-as p… in voi si in natia voastra!!!mancati banii si va doare-n p… de noi mancav-ar canceru si toate bolile!!!RUSINE MULTA M..E!!!
foarte bine zis
Ce idiot!!!!