Actualizat noiembrie 25th, 2024 8:24 AM
dec. 05, 2017 Andrei Şandor Actualitate 0 1913 vizualizari
Considerat extrem de restrictiv, noul Regulament de publicitate valabil pentru Municipiul Oradea pare să cuprindă şi aspecte nelegale. Adică prevederi care sunt contrare cu Legea 18 / 2013 (cea care reglementează la nivel naţional piaţa de publictate). La şedinţa de plen a Consiliului Local (CL), în care majoritatea PNL a votat fără să spună „pâs” documentul propus de Executivul condus de primarul Ilie Bolojan, un avocat, Bogdan Munteanu, a fost cel care a atras atenţia asupra părţilor cel puţin discutabile. Acesta a luat cuvântul la finalul întrunirii, după ce Regulamentul a fost adoptat, în calitate de reprezentant al firmei Communication Media. Însă nu doar această companie de specialitate e nemulţumită de cele decise în Piaţa Unirii nr. 1. Conform celor declarate de Munteanu, aleşii nu au ţinut deloc cont de prevederile legale în vigoare. Printre cele criticate se numără interzicerea amplasării mijloacelor publicitare în intersecţiile din municipiu, ceea ce plusează faţă de cele deja interzise de legea naţională. „Acest lucru, din punctul nostru de vedere, este o forţare a dispoziţiilor legale. De asemenea, Regulamentul local a venit peste ceea ce reglementează legea şi anume a fost interzisă amplasarea mijloacelor publicitare în zonele împrejmuite”, a spus Munteanu. Avocatul le-a explicat aleşilor locali că legislaţia precizează că diverse mijloace publicitare nu pot fi puse în zona de cimitir, biserici etc., Regulamentul tocmai adoptat de CL Oradea interzice total afişarea de mijloace publicitare peste tot unde sunt orice fel de garduri. „Este o restrângere care vine dincolo de lege”, a declarat Bogdan Munteanu, care s-a legat şi de mult discutatele prisme. Ele au fost interzise la nivelul tuturor zonelor de publicitate aprobate, însă Primăria poate, conform Regulamentului, să pună astfel de prisme oriunde doreşte. Administraţia locală se „scoate” prin menţiunea că acele prisme amplasate de Primărie promovează acţiuni / evenimente de interes public. Cu toate acestea, juristul prezent la şedinţa legislativului orădean consideră că este vorba despre „o formă de concurenţă neloială”. Şi asta deoarece şi reclama la astfel de evenimente de interes public „se putea face prin firmele de publicitate, chiar dacă prin sistem barter, fără să se plătească vreun ban”. Deci, oricum ar suci-o avocatul, tot concurenţă neloială se cheamă. Bogdan Munteanu aşteaptă ca Instituţia Prefectului să observe şi ea aceste nelegalităţi. În caz că nu, firmele de publicitate din Oradea ar putea să dea în judecată Primăria Oradea.
nov. 25, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 25, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 24, 2024 0
nov. 23, 2024 0