Actualizat aprilie 7th, 2025 4:38 PM
ian. 15, 2021 Adrian Popa Actualitate, Administrație 0 1552 vizualizari
Primarul Florin Birta a prezentat în cadrul conferinței de presă de joi, 14 ianuarie, cele mai importante proiecte de hotărâre supuse aprobării Consiliului Local. Printre acestea se află proiectele privind Cartierul Diasporei, Depozitul Ecologic de Deşeuri şi modernizarea unor străzi.
Pregătiri pentru Cartierul Diasporei
Unul dintre proiecte este legat de cartierul Diaspora, deoarece urmează să fie înscrise în evidențele de publicitate imobiliară deschiderea a 12 noi coli de Carte Funciară pentru dezmembrarea unor parcele. Vor fi 10 locuri, cu suprafețe cuprinse între 500-600 mp, care vor fi destinate construirii de case, o parcelă de aproximativ 2300 de mp destinată drumurilor de acces în acel cartier și o parcelă de 1000 mp care va avea destinația de spațiu verde.
„Estimăm că până la finalul lunii martie să finalizăm criteriile pentru depunerea dosarelor în vederea participării la licitația de concesiune de atribuire a acestor parcele și undeva în vara acestui an ele să fie atribuite către cei care doresc să construiască în aceea zonă, iar cartierul Diasporei va începe să prindă contur”, a menționat primarul.
Se amână schimbarea denumirii Pieței E. Gojdu în Piața Mihai Viteazu
Prin Hotărârea Consiliului Local 49/30.01.2019 s-a propus schimbarea denumirii străzii Piața E. Gojdu în Piața Mihai Viteazul, schimbare ce urma să se realizeze la data amplasării statuii lui Mihai Viteazul pe noul amplasament, în fața catedralei ortodoxe, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2021.
Având în vedere faptul că lucrările aferente proiectului de creștere a mobilității urbane din Piața E. Gojdu – Vasile Alecsandri (Coridorul de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu – etapa 1, amenajare str. Vasile Alecsandri) – Alinierea Parcului de vehicule OTL la cerințele dezvoltării durabile se află în procedură de achiziție publică și se estimează că toată procedura până la finalizarea lucrărilor va necesita o perioadă de aproximativ 3 ani, municipalitatea orădeană a propus consilierilor ca schimbarea denumirii străzii să se realizeze cel târziu până la data de 1 ianuarie 2024.
Se modifică tariful de utilizare definitivă a terenului aferent Depozitului ecologic de deșeuri provenite din afara județului Bihor
În anul 2017 s-a instituit tariful de utilizare definitivă a terenului aferent Depozitului Ecologic de Deșeuri pentru depozitare deșeuri nepericuloase provenite din afara județului Bihor la valoarea de 3,5 euro/tonă fără TVA. La data stabilirii acestui tarif, în zona de nord-vest a României exista un număr limitat de depozite ecologice funcționale, iar tariful a fost stabilit în funcție de prețul terenurilor din zonă și capacitatea de stocare a depozitului. În prezent, în județele vecine județului Bihor există sau sunt în curs de finalizare depozite ecologice cu deșeuri, iar tarifele practicate de municipiul Oradea au devenit sub nivelul tarifelor aplicate de județele limitrofe. De aceea, pentru a evita migrația deșeurilor din alte județe către Depozitul Ecologic din Municipiul Oradea, începând cu 1 ianuarie 2021 se modifică acest tarif de la 3,5 euro/tonă fără TVA la 10 euro/tonă fără TVA. Sumele încasate în 2019 erau de aproximativ 268 mii de euro, iar în 2020 aproximativ 4200 mii de euro.
„S-a ajuns la momentul în care nu trebuie să ne gândim doar la bani, trebuie să ne gândim și la faptul că avem o locație în care vom putea depune deșeuri care va fi limitată în timp. Dacă inițial, în 2005, când s-a deschis aceea haldă, aveam 6 mine autorizate, la finalul anului 2019 s-a început închiderea celei de-a treia celule, iar la începutul lunii ianuarie s-a deschis a patra celulă de depozitare. Astfel că pentru a-i descuraja pe cei din alte județe să vină să depoziteze la noi, am mărit această taxă. Firmelor bihorene nu li se va aplica taxa suplimentară de 10 euro/tonă, ei vor plăti în continuare 20,51 euro/tonă”, a declarat viceprimarul Florin Birta.
Se prelungește perioada de mobilizare a firmei RER
Având în vedere că în luna noiembrie 2020 s-au aprobat tarifele pentru deșeuri biodegradabile, respectiv modificarea tarifelor de depozitare a deșeurilor începând cu data de 1 februarie 2021, societatea RER Vest SA a solicitat Primăriei Oradea prelungirea perioadei de mobilizare aferentă contractului de delegare a gestiunii serviciului public de salubrizare în municipiul Oradea. Necesitatea prelungirii perioadei de mobilizare este justificată de dificultățile întâmpinate de societate în încheierea contractelor de prestări servicii cu reprezentanță a gospodăriilor individuale și a asociațiilor de proprietari, respectiv și de perioada sărbătorilor de iarnă.
Conform spuselor primarului, este vorba despre aproximativ 25 de mii de contracte: 20 mii contracte la case, 900 contracte la asociații, 4500 contracte la firmele din Oradea pe care RER trebuie să le încheie, în perioada actuală reușind să încheie aproximativ 3200 de contracte.
„Avem asigurarea lor că vor mări capacitatea operatorilor care vor merge în oraș să semneze contracte și, până la începutul lunii martie, vor fi semnate toate contractele și va intra în vigoare noul contract și noul plan de tarifare”, a anunțat primarul.
Se vor moderniza 4 străzi din Cartierul Tineretului
Primarul Florin Birta a anunțat că Primăria Oradea va începe în acest an o campanie masivă de asfaltare în toate cartierele orădene, inclusiv în cartierele noi.
În ședințele anterioare, membrii Consiliului Local au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru 9 străzi din cartierul Grigorescu, iar în cadrul ședinței de azi au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea a 4 străzi din cartierul Tineretului. Este vorba despre străzile Denis Diderot, Bethlen Gabor, Virgil Maxim și Victor Papilian, în lungime totală de aproximativ 3 km și o valoare totală a investițiilor în valoare de 9 milioane lei.
„În ședința de la finalul lunii vom mai introduce încă două străzi din cartierul Tineretului și încă trei străzi din cartierul Veteranilor”, a menționat Florin Birta.
Act adițional la acordul de asociere pentru realizarea Drumului Expres Oradea- Arad
Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Bihor și CJ Arad au semnat în cursul anului trecut un acord de asociere pentru realizarea Drumului Expres Oradea-Arad. De asemenea, există și un protocol prin care fiecare dintre părți vine cu o sumă de aproximativ 1 milion de euro pentru actualizarea studiului de fezabilitate.
„Pentru a urgenta și mai mult acest proces, se modifică acest protocol și introducem inclusiv proiectarea în cadrul acestui protocol. În momentul în care vom lansa procedura de actualizare a studiului de fezabilitate, va fi trecut în cadrul licitației și realizarea proiectului cu o clauză suspensivă că nu vom veni cu bani în plus pe care să-i punem la acest proiect și că dacă va câștiga finanțarea europeană care va fi depusă pe POIM, atunci proiectul va fi plătit din aceea finanțare. Deci nici cele două primării, nici Consiliile Județene nu-și modifică cota de cofinanțare de 1 milion de euro, doar se va licita inclusiv proiectul”, a zis primarul.
Reamintim că, conform proiectelor, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri. Proiectul include și realizarea a 5 drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte și a 12 noduri rutiere.
Totodată, acest drum expres ar urma să fie legat de autostrăzile A1 și A3, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara.
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0
apr. 04, 2025 0
apr. 04, 2025 0
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0
apr. 07, 2025 0