Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iun. 18, 2016 Andrei Şandor Administrație 1 1778 vizualizari
„Nu e tot una dacă ai 5% cofinanțare sau 95%” – așa vorbește primarul Ilie Bolojan despre situația bănească a proiectului privind terminalul intermodal din zona Șoselei Borșului. Este vorba despre acea investiție prin care Oradea ar apărea pe harta acestui tip de facilități, astfel încât transportatorii să vină aici ca într-un adevărat nod important comercial, unde mărfurile pot fi transbordate cu ușurință din camioane pe trenuri și de pe trenuri pe camioane. În perioada de finanțare 2014 – 2020, 5 orașe din România sunt prinse pentru susținerea unor astfel de proiecte. În afară de Oradea, sunt în cărți Bucureștiul, Timișoara, Bacău și Cluj-Napoca.
Suma pentru Oradea ar fi de aproximativ 20 de milioane de euro, însă condițiile financiare încă nu au fost stabilite. Mai pe românește, cofinanțarea este incertă ca și cuantum. Această necunoscută ar putea fi lămurită după apariția ghidului de finanțare aferent unor asemenea proiecte. Pentru a pregăti în plus implementarea, Municipalitatea mai are de preluat amplasamentul din zona Borșului care aparține de Vama Oradea. În acest sens, spune primarul Bolojan, există schimburi de adrese cu Ministerul de Finanțe, procedurile birocratice referitoare la acel teren putând fi finalizate în cel mult 2 luni.
Reamntim că, după mai multe variante de preț final (în funcție de complexitatea investiției), ultima versiune de indicatori tehnico – economici aferenți proiectului terminalului intermodal a fost aprobată de Consiliul Local Oradea în 29 decembrie 2015. Suma: peste 33 de milioane de euro (link). Așa cum bihorstiri.ro a scris și atunci, terminalul ar urma să ocupe o suprafață de aproape 18 hectare, fiind dotat cu acces rutier din DN 1, 3 linii de cale ferată, două porți de acces pentru evitarea ambuteiajelor, drumuri interioare cu câte o bandă pe sens, platformă pentru realizarea transferului rutier – feroviar, hală de depozitare a mărfurilor, utilități publice, clădiri administrative și zonă de servicii pentru angajați și șoferi, respectiv spații verzi. De asemenea, e prevăzut un pasaj rutier suprateran pe Calea Borșului, în vecinătatea sensului giratoriu de la Parcul Industrial Eurobusiness.
În cazul în care rămâne în picioare proiectul adoptat în 29 decembrie anul trecut și chiar dacă Municipalitatea ar obține ca sumă nerambursabilă aproape toți cei 20 de milioane de euro (care ar fi fost deja alocați acestui proiect), va fi interesant de urmărit de unde va scoate orașul restul de peste 13 milioane de euro. Primăria a anunțat, totodată, că administrarea acestu terminal intermodal ar urma să fie scoasă la licitație. Însă, există voci din zona de business local care susțin că această investiție ar fi „dedicată” unei cunoscute companii de transport cu sediu pe Calea Borșului.
iul. 19, 2017 0
sept. 26, 2016 0
dec. 29, 2015 0
nov. 20, 2015 0
nov. 19, 2024 0
nov. 19, 2024 Comentariile sunt închise pentru Oradea se pregătește pentru sărbători: Iluminatul festiv prinde contur
nov. 19, 2024 0
nov. 19, 2024 0
antena3 in format bihorean, tipic PSDist: exista zvonuri ca bolojan ar da-o unei firme de pe borsului, exista zvonuri ca bolojan merge la DNA, exista zvonuri… ca sunteti de toata jena!