Să rămână aici o parte a dărilor către Stat!
Concret, edilii vor ca firmele bihorene cărora le-a mers bine în 2010 să se gândească să uzeze de dreptul pe care Legea 32 din 1994 le-o conferă și anume direcționearea a maximum 20% din impozitul pe profit către autoritățile locale în vederea derulării de diverse proiecte necesare comunității. Potrivit Floricăi Cherecheș, a încheia un contract de sponsorizare nu înseamnă a scoate din buzunar bani în plus. Consilierul liberal susține că, în medie, firmele bihorene au înregistrat un profit total de 30% în acest an, conform datelor pe care le are de la Direcția Generală a Finanțelor Publice. Adică ar fi din ce să se sponsorizeze. Primarul Bolojan, la rândul lui, consideră că banii respectivi oricum se duc spre Stat și că, în aceste condiții, poate ar fi mai bine ca o parte din ei să rămână în județ, respectiv la Oradea.
Ce se poate sponsoriza?
Potrivit actului normativ menționat, pot fi subiect de contract de sponsorizare activități din domenii precum: cultură, educație, învățământ, sport, sănătate, dar și întreținere/restaurare/conservare și punere în valoare a monumentelor istorice. În contrapartidă pentru contribuțiile pe care le-ar putea aduce firmele, Primăria Oradea (sau orice altă autoritate locală) ar urma să se angajeze (prin contract) să promoveze numele societății comerciale și marca dorită de sponsor. De asemenea, Florica Cherecheș subliniază că suma sponsorizată poate fi inclusă în bugetul firmei cu pricina, ea urmând să fie supusă regularizării de la final de an. Administrația locală de la Oradea dorește ca în 2011 să pună la punct un mecanism prin care să atragă sponsorizări cât mai multe. Primarul Ilie Bolojan a declarat că urmează să fie trimise scrisori către toate firmele cu situație financiară bună, pentru ca liderii lor să știe despre această posibilitate de sprijinire legală, pe față a proiectelor Municipalității.
Dacă sponsori nu ar fi…
Șeful Primăriei a ținut să reamintească de faptul că deja au fost atrase sume destul de frumoase pentru tot felul de obiective de investiții. Cele mai multe sunt din domeniul amenajării spațiilor verzi. De asemenea, Bolojan reamintește de sponsorizările venite mai ales pe adresa Clubului Sportiv Municipal (CSM), care plătește salariile jucătorilor de polo, baschet și handbal din astfel de surse.
