Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
aug. 31, 2017 Andrei Şandor Actualitate 0 2673 vizualizari
Reprezentantul Guvernului în Bihor ţine să liniştească unele spirite care s-au manifestat cu ironie referitor la finalizarea reabilitării şoselei Oradea – Deva. Prefectul Ioan Mihaiu a vorbit, la sfârşitul şedinţei de Colegiu Prefectural din luna august, despre situaţia lucrărilor, dând şi anumite termene pentru terminarea şantierului ce pare etern. Totul după ce a fost semnată o finanţare generoasă în scopul finalizării lucrărilor. Evocând împărţirea în 3 tronsoane a DN 76 şi partea cu reciclarea asfaltului pe porţiunea Oradea – Bitii, Mihaiu a precizat că pe tronsonul Bitii – Vârfuri „se lucrează în ritm intens”. Cu toate că există finanţare, nu există depuse cereri de finanţare, deci constructorii ar fi în întârziere. Este vorba despre AZVI (pe Bitii – Ştei) şi Construct Mod / Selina (pe Ştei – Vârfuri). Prefectul susţine că sunt bani, însă nu au venit actele de decont. „Lucrările sunt avansate. Nu sunt genul care să îşi ia angajamente, dar, extrem de realist, până la sfârşitul anului (curent) există şanse ca drumul Bitii – Ştei să fie finalizat. Dacă nu va fi finalizat 100%, inclusiv cu covorul asfaltic final, va fi cu siguranţă la un procent de peste 95%. Numai vremea ne poate împiedica”, a spus Ioan Mihaiu.
Prefectul de Bihor a mai menţionat că tronsonul Ştei – Vârfuri „nu se va finaliza 100% până la sfârşitul anului”, dar zice că ar dori să fie contrazis de constructori. „Însă se va finaliza în proporţie de 90%. Cel puţin 70% din porţiunea Ştei – Vârfuri va fi cu covor asfaltic şi strat de uzură. Dar, per ansamblu, lucrarea va fi finalizată în jur de 90% până la sfârşitul anului”, promite şeful Instituţiei Prefectului. Iar această stare de fapt ar însemna că şantierului i s-ar pune punct (pe porţiunea Ştei – Vârfuri) în cel târziu în primăvara lui 2018.
În ceea ce priveşte tronsonul Oradea – Bitii (cel cu reciclarea asfaltică), prefectul Mihaiu a anunţat reintroducerea lui pe finanţare europeană. Deci va fi nevoie de respectarea anumitor standarde de calitate. Adică, reciclare – nereciclare, şoseaua va trebui să arate conform parametrilor prevăzuţi în proiectul iniţial. Dacă nu, lucrarea nu va putea fi decontată din bani europeni. „Se vor face licitaţii pe 3 porţiuni. Până la final de octombrie, acestea vor fi scoase la licitaţie – pentru strat de uzură, lucrări laterale, podeţe, consolidări. Prima porţiune, Oradea – Hidişel, probabil va fi scoasă mai repede la licitaţie. Aşa este şi logic pentru că este porţiunea cea mai aglomerată. Termenul de execuţie va fi de 12 luni. Cu contestaţii, cu eventualele probleme care ar putea fi, în mod normal, cel târziu din primăvara anului viitor vor începe lucrările, deci finalizarea va fi în prima jumătate a anului 2019”, a conchis Ioan Mihaiu.
oct. 27, 2022 0
iul. 06, 2020 0
iun. 06, 2020 0
mai 14, 2020 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0