Actualizat decembrie 9th, 2024 12:19 AM
iul. 07, 2011 Andrei Şandor Actualitate 1 2683 vizualizari
Va avea 35 km (din care 13,8 km pe teritoriul României) și va trece prin Oradea, Sântion, Borș, Artand, Biharkeresztes, Mezopeterd și Berettyoujfalu. Proiectul privind construirea unei piste pentru biciclete la standarde europene a fost demarat în anul 2009, fiind declarat câștigător de finanțare în martie 2011. Liderul de proiect este Primăria orașului maghiar Berettyoujfalu, al cărui primar, Murakozi Istvan, a declarat azi la Oradea că pista este o investiție de perspectivă și în contextul intrării României în spațiul Schengen. Prezenți în sala mare a Primăriei Oradea alături de viceprimarul Biro Rozalia pentru o întrevedere cu presa locală, reprezentanții autorităților locle implicate în proiect s-au declarat foarte bucuroși pentru finanțarea obținută, susținând că deplasarea pe bicicletă în zona afectată de viitoarea pistă va fi mult mai ușoară decât este ea în prezent. Actualmente, cine vrea să parcurgă distanța dintre localitățile menționate trebuie să se aventureze pe șoseaua principală, deosebit de periculoasă. Valoarea totală a proiectului este de 6,2 milioane euro, iar cofinanțarea este de două feluri: 5% pentru administrațiile locale din Ungaria și 2% pentru comuna Borș și pentru Municipiul Oradea. Potrivit consilierului local Iulius Delorean (reprezentant al Zonei Metropolitane Oradea), în decurs de aproximativ o lună se va proceda la semnarea contractului de finanțare la Budapesta, după care vor putea demara procedurile de achiziție publică necesare. În vederea bunei derulări a proiectului, va trebui ca unele porțiuni de teren de pe raza Zonei Metropolitane Oradea să fie declarate de utilitate publică, iar după adjudecarea execuției lucrărilor, probabil în luna octombrie, se va putea începe munca efectivă la construirea pistei. Aceasta va corespunde tuturor standardelor europene (dimensiuni, semnalizare etc.), iar Delorean precizează că, în premieră pentru România, va fi utilizat un material special pentru stratul de uzură aferent pistei. Traseul din țara noastră va fi următorul: aval de Pod Ferdinand (promenada de pe malul drept al Crișului Repede) – subtraversarea de la Podul Decebal – malul Crișului – digul de la ultimul bloc de pe strada Sovata – Bulevardul Dacia (zona ultimei treceri de pietoni) – Șoseaua Borșului (între drumul principal și drumul industrial) – Sântion – Borș. Pista va trebui finalizată în termen de 12 luni de la data semnării contractului de finanțare. Proiectul a fost depus în cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră Ungaria/România 2007 – 2013, pe domeniul major de intervenție 1.1 (Îmbunătățirea facilităților de transport transfrontalier – dezvoltare rutieră). Pentru prezentarea detaliilor legate de proiect, joi (7 iulie), au mai fost la Oradea primarul de Borș – Batori Geza, viceprimărița din Berettyoujfalu – Palfi Aniko, primarul de Artand – Benko Sandor, primarul de Biharkeresztes – Barabas Ferenc și primarul localității Mezopeterd – Pap Miklos.
iul. 19, 2024 0
iul. 05, 2024 0
iun. 19, 2024 0
apr. 19, 2024 0
dec. 09, 2024 0
dec. 07, 2024 0
dec. 06, 2024 0
dec. 06, 2024 0
nov. 28, 2024 Comentariile sunt închise pentru Bekesi Csaba: Printr-un vot rațional putem bloca ascensiunea extremiștilor, în același timp, putem să oprim și refacerea Alianței Austerității!