Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
iul. 04, 2012 Andrei Şandor Actualitate 0 1463 vizualizari
Învins fără drept la replică de primarul în funcție, candidatul UDMR la funcția de edil-șef, Cseke Attila, a acceptat cavalerește înfrângerea și speră ca Ilie Bolojan să preia din programul lui (sănătos) elementele pe care le consideră adecvate. Un asemenea proiect, prezentat de Cseke în campanie, ar putea fi construirea de pasaje supraterane în Centrul Civic, astfel încât circulația în zona turbogirației să fie într-adevăr fluidă și nu așa cum e în prezent, mai ales în orele de vârf. Nu demult, în prima lui conferință de presă de la realegere, Bolojan a fost întrebat despre posibilitatea să „plagieze” acest plan al senatorului UDMR, iar șeful Primăriei nu a respins categoric ideea, dar a „pasat-o” pentru legislatura 2016 – 2020. Semn că, deși turbogirația a fost prezentată mereu drept proiectul salvator pentru circulația din oraș, acolo lucrurile încă mai necesită îmbunătățiri substanțiale. Singura problemă eternă: finanțarea. Ilie Bolojan a declarat că, în prezent, Municipalitatea este deja implicată în destul de multe proiecte de anvergură, la multe dintre ele fiind nevoită să contribuie cu bani frumoși în chip de cofinanțare. Prin urmare, Oradea nu își permite sub nicio formă să se lanseze într-un șantier de o asemenea amploare, știut fiind că a construi un pasaj rutier înseamnă fonduri serioase. Primarul spune că un astfel de plan ar putea fi pus în practică în mandatul următor, atunci când administrația locală va avea ocazia să depună proiecte pentru noul ciclu de finanțări de la Uniunea Europeană. „Probabil că pe finalul acestui mandat vor apărea primele condiții pentru accesarea fondurilor europene din viitoarea etapă de finanțare”, spune Bolojan, acceptând că un pasaj rutier de genul celui propus de Cseke Attila ar putea fi o soluție pentru Centrul Civic. Totuși, edilul liberal pare deschis: „Dacă Guvernul României ne alocă 10 milioane euro printr-o Hotărâre de Guvern din fondul de rezervă…”. Primarul Municipiului Oradea reamintește că în acest ciclu electoral Municipalitatea are de pus în practică proiecte contractate în valoare de aproximativ 170 milioane euro. Iar sumele atrase vor cam secătui resursele financiare al orașuluil, fie că vorbim despre venituri proprii, fie că luăm în calcul creditele. „Este exclus să mai facem alte proiecte de mari dimensiuni. Dacă le realizăm pe cele care sunt pe fonduri europene ele oricum vor schimba fața orașului”, a precizat Ilie Bolojan. Întrebat dacă crede că ar fi nevoie de o îmbunătățire a situației din turbogirație, primarul a declarat că, în mod cert, soluția pentru intersecțiile aglomerate este pasajul suprateran sau cel subteran în vederea evitării interesectării fluxurilor de circulație. „În zona respectivă, una din problemele importante este partea de utilități. Pe sub podul respectiv (Dacia) trec magistralele la toate utilitățile din oraș. Ele trebuie relocate. Sunt niște costuri foarte mari”, a mai menționat Bolojan. Primarul mai spune că turbogirația este atât de aglomerată și pentru că, în lipsa unei centuri funcționale 100%, pe acolo trec zilnic aproximativ 17.000 de mașini în direcția Aleșd. Datele provin dintr-un recensământ general al circulației.
oct. 23, 2024 0
aug. 30, 2024 0
iul. 19, 2024 0
iul. 10, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0