Actualizat noiembrie 20th, 2024 11:58 PM
ian. 18, 2017 Andrei Şandor Actualitate 0 2315 vizualizari
Fără să renunțe la regândirea traficului din Centrul Civic, în vederea fluidizării circulației și pe celălalt mal al Crișului Repede, Primăria Oradea va începe lucrul la documentația aferentă unui nou proiect ambițios de infrastructură rutieră. Este vorba despre un pasaj subteran care să conecteze (pe sub șinele de tramvai din intersecția Parcul Traian / str. Magheru) zona Hotelului Continental cu cea a sediului IPJ Bihor.
Potrivit primarului Ilie Bolojan, pasajul ar porni – pe sensul de mers dispre acvaparc spre Parcul Traian – din zona capătului Parcului Brătianu, în paralel cu Crișul Repede, ar subtraversa căile de rulare a tramvaielor și ar „ieși” undeva în zona statuii lui Avram Iancu (în apropiere de Școala „Oltea Doamna”). Pe sens invers, mașinile care se deplasează spre Hotel Continental ar coborî în „tunel” în zona blocului mare de vis-a-vis de Școala „Oltea Doamna”. Pasajul va avea câte o bandă pe sens și ar face ca semafoarele de la Podul Dacia și cele de pe str. Magheru (la pod) să dispară, asigurându-se o mult mai mare fluență traficului din acea parte a orașului.
Această investiție, ale cărei costuri încă nu au fost evaluate, ar merge aproape mână în mână cu o altă intenție a Primăriei. Ilie Bolojan a vorbit și despre lărgirea la 6 benzi a Podului Dacia, în această perioadă lucrându-se deja la o expertiză tehnică în acest sens. Șeful administrației locale spune că se poate câștiga spațiu pentru noi benzi de circulație luând din lățimea trotuarelor actuale generoase, care nu sunt folosite niciodată la întreaga lor capacitate. Probabil că ideea extinderii la 6 benzi de circulație a Podului Dacia vine și ca o completare a proiectului OTL prin care ar urma ca, în viitorul apropiat, pe relația str. Republicii – str. Magheru – Pod Dacia – Centrul Civic să fie asigurate benzi exclusive pentru mijloacele de trnsport în comun.
foto – pentru ilustrare
oct. 23, 2024 0
aug. 30, 2024 0
iul. 19, 2024 0
iul. 10, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0