Actualizat aprilie 11th, 2025 7:59 PM
nov. 13, 2015 Andrei Şandor Actualitate 0 1998 vizualizari
Poate că unii clienți ai OTL care au circulat în ultimele zile pe ruta 14C nici nu au remarcat, dar au avut ocazia să testeze un autovehicul „nou”. Mașina fabricată în Cehia este marca SOR (foto) și se află pe străzile orădene din data de 1 noiembrie. În ideea economiilor la consumul de carburant, dar și cu gândul la reducerea poluării, OTL a primit împrumut acest autobuz care a mai fost în teste și la Timișoara, București, Arad, Cluj-Napoca și Lugoj. Conform datelor prezentate azi, 13 noiembrie, de conducerea OTL, mașina electrică are un consum de aproximativ 0,90 kwh/100 de kilometri, echivalentul sumei de aproximativ 50 de lei/100 de kilometri. La prima vedere, reacția ar putea fi „Hai să schimbăm întregul parc auto al societății de transport public de călători!”. După cum, însă, a precizat managerul Csuzi Istvan, la consumul de mai sus trebuie adăugate costurile de mentenanță și cele de amortizare. Și atunci încă nu am vorbit despre prețul unui asemenea autobuz, care e aproape dublu față de unul convențional, pe motorină. Un alt aspect este cel al acumulatorului modular, care are o durată de viață de maximum 8 ani și care se ridică, din punct de vedere al prețului, la o treime din valoarea autovehiculului. Avantajul ar fi că sunt mai multe module de acumulator, deci nu ar fi nevoie de schimbarea integrală de fiecare dată. Autobuzul din Cehia va rămâne în testare la Oradea până luni, 16 noiembrie.
Cu toate aceste avantaje, spune directorul general Csuzi, chiar și cu fonduri europene accesate în următorii ani, nu achiziția de autobuze electrice va fi prioritatea principală a OTL. Societatea subordonată Consiliului Local se gândește, așa cum și primarul Ilie Bolojan a prezentat nu demult, la alte investiții precum prelungirea liniilor de tramvai spre sudul orașului, respectiv spre Parcul Industrial de pe Șoseaua Borșului. Aici, pe lângă perspectiva unor mii de locuri de muncă noi (deci a unui număr considerabil de clienți în plus pentru OTL), fosta regie autonomă ar vrea să își facă cel puțin un al doilea depou de tramvaie. Dar un plan îndrăzneț este și cel al construirii unui nou sediu, în apropiere de Parcul Industrial, eventual cu subtraversarea (sau supratraversarea) Șoselei Borșului. OTL mai intenționează și să modernizeze un grup de tramvaie Tatra. Operațiunea ar urma să coste maximum 500.000 de euro, însă se vrea ca intervențiile să fie făcute în regie proprie, inclusiv cu crearea unor locuri de muncă.
dec. 14, 2024 0
nov. 02, 2024 0
oct. 30, 2024 0
oct. 14, 2024 0
apr. 11, 2025 0
apr. 11, 2025 0
apr. 11, 2025 0
apr. 11, 2025 0