Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
feb. 07, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1479 vizualizari
În pragul unei revolte stradale, anunțată pentru ziua de sâmbătă, conducerea Primăriei Oradea a anunțat joi, 7 februarie, că se lucrează la rezolvarea cât mai adecvată a problemei semnalate de cetățenii de pe străzile Henrik Ibsen și Coriolan Hora. Aceștia reclamă că, din cauza lucrărilor la șoseaua de centură a Municipiului (tronsonul de pe str. Densușianu – foto), sunt de-a dreptul izolați, că nu au pe unde traversa în siguranță decât dacă fac 2 kilometri până la cea mai apropiată zebră și că, în caz de nevoie, autospecialele de intervenție (Pompieri, Salvare) pierd timp până la a ajunge la adresele din zonă. Totodată, ei nu pot merge direct spre Calea Sântandreiului, fiind obligați să se deplaseze la dreapta (de pe str. Ibsen) și să facă sensul giratoriu de la intersecția cu str. Cazaban. „O vom scoate la capăt”, a promis azi viceprimarul Mircea Mălan. Acesta a precizat că se lucrează deja la soluții în ceea ce privește chestiunile aferente Municipalității, subliniind că centura orașului aparține de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR). Mălan speră ca o parte a banilor necesari pentru rezolvarea situației să apară în urma pecetluirii ieșirii Bihariei din proiectul Aparegio. Dar ce legătură este între asta și baiurile semnalate de cetățenii din zona menționată? Viceprimarul a explicat că se dorește demararea de lucrări de schimbare/introducere a utilităților în zona străzii Coriolan Hora, după care se va merge pe modernizarea/reabilitarea străzii. Dintr-o parte a banilor care ar reveni în plus Oradiei după plecarea comunei Biharia din Aparegio. De asemenea, Mircea Mălan spune că se dorește realizarea unei deschideri a arterei spre sensul giratoriu de la intersecția cu str. Cazaban, doar că mai este nevoie de unele avize de la CFR. În așteptarea acestor măsuri, Municipalitatea a cerut deja OTL să introducă o linie de autobuz specială pentru cetățenii din acea parte a orașului. Mălan a mai explicat că, deși unii locatari din zonă au cerut, nu se prea poate face un sens giratoriu la intersecția cu str. Ibsen deoarece autovehiculele care și-ar aștepta rândul la intrarea în sens ar opri fix pe liniile de tren. Ceea ce nu este permis. În schimb, sunt șanse pentru apariția unei treceri de pietoni în zona străzii Lipovei. În acest sens, Primăria a făcut deja o adresă către CNADNR, în care se pune problema unui semafor cu buton. „Deși intenția cu această șosea de centură a fost tocmai fluidizarea traficului”, menționează Mircea Mălan. Cu tot aparentul dezacord, vicele recunoaște că este un fapt știut că oamenii traversează pe acolo într-o veselie, neavând altă soluție nepericuloasă la îndemână.
[nggallery id=1450]
Între timp, ceea ce este clar este că firma Selina a pus delimitatoare de sens din beton pe strada Densușianu, în zona intersecției cu str. Ibsen și cu trecerea la nivel cu calea ferată de pe partea cealaltă a arterei. Chiar la colț, există o trecere de pietoni (încă semnalizată și cu indicator – foto), însă plăcile din beton acoperă pe jumătate zebra pe axul drumului. Dar este exact atâta loc cât să treacă pietonii care, în ciuda pericolului, se aventurează pe acolo în lipsă de ceva mai sigur.
aug. 31, 2024 0
ian. 10, 2024 0
dec. 20, 2023 0
feb. 08, 2023 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0