Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:24 PM
mai 14, 2019 Daniel Ardelean Actualitate, Frontpage 0 1883 vizualizari
Orădeanca Karina Ochis a lansat la nivel global cartea „Impactul realității virtuale asupra marketingului politic” alături de Lap Lambert Academic Publishing. Cartea este în limba engleză, fiind disponibilă pe website-ul editurii, pe website-ul Karinei, precum și pe portalul Amazon.
Marketingul politic este o disciplină în plină expansiune și relativ nouă în spațiul științific. Aceasta surprinde un tip de evoluție în abordarea asupra politicii și trebuie legată de fenomene adiacente și complementare precum profesionalizarea politicii și a campaniilor, schimbări în natura interacțiunii între partide și alegători, dar și în ce privește locul și rolul partidelor în relația dintre stat și societate civilă.
Elemente de marketing au existat întotdeauna în cadrul campaniilor pentru câştigarea posturilor publice. Ceea ce s-a schimbat în timp este gradul în care se folosesc metodele de marketing în politică. Lumea politică din zilele noastre se intersectează cu domeniul marketingului întrucât obiectivul fiecărui candidat este de a ajunge la oameni și de a-i convinge că merită votul acestora. Mediul politic actual este guvernat de schimbări menite să ajute candidații să ajungă mai ușor la publicul țintă. Cartea „Impactul realității virtuale asupra marketing-ului politic” este pionieră în prezentarea și evaluarea legăturii dintre realitatea virtuală și mediul politic.
Marketingul politic nu este limitat la perioada campaniei electorale. Ne aflăm într-o epocă a campaniei permanente. În realitate nu este o diferenţă clară între perioadă imediat preelectorală şi restul calendarului politic. Pe de altă parte, realitatea virtuală are scopul de a identifica şi satisface nevoi şi de a dezvolta leadership-ul politic.
Experiențele realității virtuale au fost executate cu succes într-o serie de domenii. Prin intermediul capacităților sale experimentale și de imersiune, realitatea virtuală construiește relații amplificate și aduce viziuni la viață. În cadrul cărții se examinează impactul evoluțiilor tehnologice anterioare asupra marketingului politic, și anume mass-media, social media, big data și realitate augmentată. Cartea deține informații esențiale pentru a valorifica puterea realității virtuale în scopuri politice și nu numai.
Din punct de vedere teoretic, realitatea virtuală se referă la o imagine artificială generată care oferă o simulare reușită a realității și care permite utilizatorilor să aibă sentimentul că sunt prezenți într-un alt mediu decât cel în care se află și mai mult, să interacționeze cu acel mediu. Realitatea virtuală poate astfel crea fenomenele de teleprezență și teleexistență. Realitatea virtuală presupune o tehnologie costisitoare oferind însă aplicații care realizează imersiunea virtuală în medii vizuale de înaltă fidelitate. Realitatea virtuală necesită procesoare rapide, rezoluții grafice mari și capacități de comunicație înalte.
Scopul cărții „Impactul realității virtuale asupra marketingului politic” este de a ajuta persoanele politice și candidații să înțeleagă imensul potential al realității virtuale și să-i pregătească în mod adecvat pentru a incorpora realitatea virtuală în strategiile lor. Cartea prezintă o serie de exemple de implementare a realității virtuale în marketingul politic precum turul virtual al Casei Albe realizat de administrația Obama sau dezbaterea politică pentru alegerile prezindențiale din anul 2016, realizat de CNN prin tehnologii avansate ale celor mai importante companii tehnologice. Mai mult, Bernie Sanders, politician democrat american și senator, a expus în fața națiunii primul eveniment de strângere de fonduri în formatul realității virtuale. Susținătorii lui Bernie Sanders au reușit să fie prezenți la speech-ul susținut de acesta cu ocazia evenimentului indiferent de locația în care se aflau.
Mai mult, cartea „Impactul realității virtuale asupra marketing-ului politic” pune în evidență implicațiile financiare și psihologice ale realității virtuale dar și impactul realității virtuale asupra mixului de marketing. În plus, sunt evidențiate avantajele și dezavantajele realității virtuale dar și predicții pentru viitor pe termen scurt, mediu și lung.
În prezent, realitatea virtuală este utilizată de partidele și candidații cu cele mai mari bugete din țările dezvoltate. Pe termen mediu, realitatea virtuală va fi adoptată de majoritatea persoanelor politice, pe când pe termen lung, realitatea virtuală are potențialul de a transforma comunicarea politică, evenimentele politice, public speakingul și brandingul politic. Putem așadar susține că realitatea virtuală reprezintă viitorul.
Impactul evoluțiilor tehnologice anterioare asupra marketingului politic a fost îndelung examinat. Toate tehnologiile au fost experimentale în fazele inițiale, adiacente comunicării ulterioare și transformative pe termen lung. Televiziunea l-a ajutat pe Reagan să câștige, în timp ce social media l-a ajutat pe Obama să câștige. Realitatea virtuală se poate ridica cu siguranță la nivelul tehnologiilor predecesoare și poate aduce un imens plus oricărui candidat. Trebuie remarcat și faptul că tehnologiile noi au fost fatale pentru candidații care au refuzat să le recunoască importanța și să le incorporeze în programul de campanie.
Realitatea virtuală a fost deja testată cu succes în domeniul marketing-ului politic. Alegerile prezindențiale din Statele Unite ale Americii din anul 2016 au reprezentat platforma ideală pentru a iniția aceasta tehnologie. Așadar, prin intermediul realității virtuale s-au organizat o serie de evenimente, evidențiate mai sus, dintre care reamintim strângerea de fonduri origanizată de Bernie Sanders cu scopul de a atrage publicul tânăr, dezbaterea politică cu ocazia alegerilor prezindențiale din anul 2016 realizată de CNN sau chiar filmul campaniei prezindențiale realizat de NBC News, care a transformat sediul Rockefeller din New York într-un veritabil centru al democrației din care se realizau zilnic transmisii cu privire la campania electorală. În plus, realitatea virtuală a oferit oamenilor oportunitatea de a comunica cu candidații prin intermediul acestor locații virtuale, acesta fiind un avantaj incontestabil oferit de realitatea virtuală.
Prin capacitățile sale de imersiune, realitatea virtuală construiește relații amplificate și aduce idei și viziuni la viață. Mai mult, realitatea virtuală este în mod special potrivită pentru narațiunile emoționale și pentru promovarea deschiderii și transparenței, elemente atât de necesare în contextul politic actual.
Astfel, este deja remarcabil modul în care realitatea virtuală influențează mixul de marketing. Realitatea virtuală va extinde drastic funcția locului, încorporând lumi virtuale, întâlniri și conferințe. Devine din ce în ce mai ușor să promovezi politici, probleme și idei atunci când spectatorul le poate experimenta; Prin experiență, electoratul devine atașat. În consecință, cererea de conținut cu realitate virtuală va crește progresiv, iar această tehnologie va spori și funcția de promovare.
Brandingul este esențial în politici, programe și intenții guvernamentale și pentru a vinde politici către o gamă largă de părți interesate. Oamenii au o nevoie intrinsecă de a crede în ceva, iar realitatea virtuală este potrivită pentru astfel de obiective, deoarece poate schimba ceea ce vede o persoană, cum gândește, ce simte și cum se comportă ca un rezultat al noii percepții a realității. Prin împărtășirea diferitelor perspective ale realității, oamenii se simt mai empatici și devin mai înțelegători față de situațiile pe care nu le-ar fi putut experimenta în afara realității virtuale. Trebuie remarcat faptul că documentarele și experiențele realității virtuale nu sunt neapărat făcute pentru a schimba instantaneu opiniile oamenilor, dar pot reprezenta un nou sistem de branding menit să deschidă și să pregătească oamenii pentru branding-ul politic pe termen lung.
Pe de altă parte, branding-ul prin intermediul realității virtuale este deja folosit pentru a plasa candidatul politic ca inovator, transparent și deschis lumii. Un exemplu adecvat este furnizat de Secretarul General al ONU, Ban Ki-Moon, care a călătorit cu un echipament de realitate virtuală în zece țări pentru a ilustra condiții dificile de trai. Mai mult, documentarul „Clouds over Sidra” a fost realizat de BBC pentru a etala condițiile reale de viață ale refugiaților și pentru a putea aduna suficiente fonduri pentru a încerca eradicarea sărăciei din anumite zone ale globului.
Cartea „Impactul realității virtuale asupra marketing-ului politic analizează și implicațiile psihologice pentru utilizatorii acestei tehnologii. Aceste tehnologii imersive stabilesc un sentiment ridicat de prezență pentru utilizator. Realitatea virtuală a avut succes în tratamentul anxietății și poate îmbunătăți gradul de pozitivism în rândul utilizatorilor. Aceste efecte psihologice ar trebui exploatate în scopuri de marketing politic. Cu toate acestea, valorificarea acestor efecte are un preț. Costul campaniilor realității virtuale în scopuri de marketing politic ar include partea de hardware, software, aplicații, evenimente live, fixarea și întreținerea constantă a bug-urilor și poate varia.
În concluzie, realitatea virtuală și-a făcut deja loc în contextul marketing-ului politic, utilizarea tehnologiei fiind remarcabilă în cadrul evenimentelor politice, a discursurilor ținute de candidați precum și în cazul branding-ului politic. Este de așteptat ca această înclinație să continue pe termen scurt. Pe termen mediu, realitatea virtuală este probabil să fie adoptată ca fiind adiacentă strategiei de comunicare, pe când pe termen lung realitatea virtuală are potențialul de a transforma întreaga scenă politică și socială.
Chiar dacă realitatea virtuală este momentan în faza experimentală, Karina Ochis propune prin intermediul cărții „Impactul realității virtuale asupra marketing-ului politic” o serie de previziuni:
Așadar, aderarea candidaților la această tehnologie și implicit la această lume virtuală este necesară și trebuie realizată în prezent. Realitatea virtuală nu va oferi oamenilor doar un nou mod de entertainment, ci va schimba în totalitate modul în care vom relaționa, vom învăța sau vom vota. Realitatea virtuală va ajuta brandurile să interacționeze cu clienții în moduri pe care marketingul tradițional sau publicitatea nu le pot face.
Cartea este disponibilă accesând unul din următoarele link-uri:
sau
https://www.karinaochis.com/product/the-impact-of-virtual-reality-on-political-marketing/
Autor – Karina Ochis
Doctorand în Leadership Aplicat și doctorand în filosofie în cadrul Monarch Business School din Elveția, Karina Ochis a studiat Politică la Queen Mary University of London precum și Marketing și E-commerce la London School of Economics și a absolvit studii masterale Cum Laude in Marketing Politic în cadrul Rome Business School.
CEO în cadrul firmei KO By Karina Ochis, şi fondatoarea Ana Karina Luxury Concept, Karina Ochis este antreprenor, expert în branding, autor, speaker, trainer și un simbol al noii generații. Karina își dedică viața dezvoltării, cercetării și cunoașterii conceptelor de viitor și implementării acestora în societate la nivel individual și de grup. Prin discursuri, interviuri și publicații ea redă celor interesați un studiu amplu pentru a dezvolta noua generație.
Karina este invitată frecvent să țină discursuri la evenimente naționale și internaționale precum TEDx, Million Marketing Tour (Londra, Charlotte, Copenhaga, Kiev), Women Speaker Summit Nigeria, Uplevel Summit, Business Days, Elite Business Woman, The Woman Leadership Conference, sau Academia de Studii Economice București.
Karina este o prezență constantă în publicațiile internaționale precum Entrepreneur sau Huffington Post, fiind adesea invitată la evenimente de marcă, congrese, summit-uri alături de personalități proeminente ale lumii.
Pentru mai multe detalii, vă invităm să accesați www.karinaochis.com.
nov. 15, 2023 0
mart. 23, 2023 0
feb. 20, 2023 0
feb. 20, 2023 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0