Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
dec. 08, 2011 Andrei Şandor Actualitate 0 1608 vizualizari
Bilanțul pe 2011 al Parcului Industrial Eurobusiness (PIE) a fost un prilej pentru primarul Ilie Bolojan de a-i răspunde, indirect, președintelui Consiliului Județean (CJ) Bihor, Radu Țîrle, cu privire la politica de relansare economică a Municipiului Oradea, bazată și pe dezvoltarea de parcuri industriale. În ziua în care și-a anunțat plecarea la PDL, Țîrle făcea o referire la Bolojan menționând că, fără un aeroport modern și funcțional, „putem face parcuri industriale supraetajate, că tot nu vin investitori”. Joi, 8 decembrie, edilul-șef orădean a profitat de darea de seamă a celor care se ocupă de administrarea PIE și i-a dat o replică președintelui Țîrle. Tot fără a-i pronunța numele. În opinia lui Bolojan, există o asemănare între operarea unei aerogări și atragerea de investitori. „Ne mirăm că nu avem curse pe Oradea. Cât timp vom ține taxe aeroportuare mari, cât timp nu vom subvenționa anumite zboruri către destinații care ne generează dezvoltare – Spania, Italia, Germania, nu vom avea operatori și nu vom avea alte destinații decât Bucureștiul”. De fapt, primarul municipiului a dorit să explice opiniei publice motivul pentru care, deși primul parc încă nu este plin, se lucrează deja la al treilea parc industrial (al doilea, situat în zona străzii Ogorului, fiind deja parcelat). Ideea este simplă: investitorilor potențiali trebui să le oferi mai multe alternative pentru a-i convinge că merită să se stabilească într-un anumit loc. „Dacă Clujul, Aradul sau Timișoara au amplasamente ieftine cu utilități, iar noi nu avem, în mod sigur un investitor nu va prefera Oradea”, spune șeful Primăriei și adaugă că, pe lângă o mai ușoară atragere a clienților străini, mai multe parcuri industriale oferă șanse mai multe și companiilor locale care își pot reloca activitățile în vederea unei viitoare dezvoltări.
După cel de pe Șoseaua Borșului și cel situat lângă șoseaua de centură (str. Ogorului), Parcul Industrial nr. 3 al Oradiei ar urma să ia ființă în spatele CET, pe drumul uzinal. Este vorba despre o suprafață de 17,8 ha, iar un mare avantaj pentru viitorii ocupanți ai parcelelor ar fi, potrivit administratoarei Delia Ungur, accesul la calea ferată.
nov. 20, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0