Actualizat noiembrie 21st, 2024 5:37 PM
feb. 27, 2013 Andrei Şandor Actualitate 0 1686 vizualizari
Pungași, tâlhari, șmecheri și vandali – aveți grijă ce faceți și cum vă comportați! De la sediul Poliției Municipiului Oradea, 24 de ore din 24, un polițist local și unul de la Poliția Națională urmăresc cele mai aglomerate zone ale orașului și sunt cu ochii pe potențialele locuri de conflict. În urma protocolului semnat de Primărie, Poliția Municipiului, Administrația Imobiliară Oradea și Poliția Locală, urbea este monitorizată de zeci de camere de luat vederi performante. Printre ele se numără cele mai noi și mai de ultimă oră produse: 42 de camere video profesionale de tip dome și speed dome, acționate cu ajutorul unui program special, dispozitive care permit zoom optic foarte mare, putând fi comandate prin joystick. Ca un joc video, doar că nu e deloc un joc! Aceste camere au costat în total 270.000 lei, 6 dintre cele 42 fiind rotative, iar restul fixe. Acești „ochi” activit în permanență au fost amplasați, la sugestia Poliției, în zone de interes public precum intrările în oraș, centura municipiului, Piața Unirii, Cimitirul „Rulikowski”, Podul Sovata etc. Scopul primordial al sistemului este creșterea siguranței cetățeanului.
Practic, azi (miercuri, 27 februarie), conducerea Primăriei și cea a Poliției au prezentat dispeceratul integrat, „un pionierat” care poate fi luat drept model oriunde în țară, după cum s-a exprimat chestorul Liviu Popa, șeful IPJ Bihor. Primarul Ilie Bolojan a subliniat principalele idei care stau la baza relației între Municipalitate (și Poliția Locală) și Poliția Națională. Astfel, în sfârșit, avem la Oradea și acele patrule mixte despre care se discuta încă de la înființarea Poliției Locale, menirea acestora fiind descurajarea micii infracționalități. De asemenea, se poate constata o coordonare unitară și eficientă a forțelor de intervenție și o mai bună gestionare a personalului disponibil. „Avem mai mulți oameni în teren”, spune edilul, adăugând că prin economiile care se realizează (prin buna relaționare cu Poliția Națională și prin sistemul nou de monitorizare a Oradiei) este ajutată activitatea operativă, fiind mai mulți bani disponibili de exemplu pentru combustibil. Cuvintele de apreciere la adresa colaborăii între Poliția Locală și cea Națională au venit și de la chestorul Popa, care laudă interesul Primăriei pentru liniștea în oraș și pentru siguranța cetățeanului. Viceprimarul Ovidiu Mureșan a declarat azi că s-a ajuns la această investiție și la realizarea unui astfel de dispecerat integrat în urma multiplelor sesizări venite din partea cetățenilor cu privire la diverse fărădelegi. În special acte de vandalism. „Singura soluție e o mai bună monitorizare”, consideră viceprimarul menționând că investiția este „un efort financiar nu tocmai ușor, dar necesar”. Nici șeful Poliției Locale, comisarul-șef Alexandru Laza, nu a scăpat de laude. Chestorul Liviu Popa spune că, din momentul în care Laza a preluat conducerea Poliției Locale, „colaborarea (cu Poliția Națională) a prins aripi”. Șeful Poliției Locale spune că patrulele mixte sunt un mare pas înainte și că, în acest moment, se lucrează cu 4 echipaje împărțite în 2 schimburi. De asemenea, mai este un echipaj pentru traficul greu nocturn. După sesiunea de formare a polițiștilor locali, care se va încheia în aprilie, urmează dublarea patrulelor astfel încât să existe câte un echipaj în fiecare din cele 8 sectoare ale Oradiei.
În Dispeceratul integrat, polițiștii urmăresc pe 4 plasme mari ce se întâmplă prin oraș. Sunt monitorizate zonele pietonale, piețele agroalimentare, Gara centrală, pasajele subterane, intersecțiile problematice (și nu numai). Satisfăcuți de investiție și de calitatea imaginilor, șefii din Poliție arată că pot fi citite nu doar numerele de înmatriculare, dar chiar și titlurile ziarelor răsfoite de taximetriști.
[nggallery id=1472]
Directorul Administrației Imobiliare Oradea, Cristian Beltechi, spune că pentru conectarea camerelor din zona centrală a fost trasă o linie specială de fibră optică până la sediul Poliției Municipale, pe Calea Aradului. Inspectorul-șef al IPJ Bihor a mai precizat că înregistrările sunt păstrate timp de 30 de zile și că, în caz de nevoie, diversele autorități care au dreptul la așa ceva pot solicita imaginile chiar și pentru a le prezenta în cadrul unor procese.
nov. 20, 2024 0
nov. 18, 2024 0
nov. 15, 2024 0
nov. 12, 2024 0
nov. 21, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0
nov. 20, 2024 0