Actualizat noiembrie 23rd, 2024 9:40 PM
mai 24, 2018 Andrei Şandor Actualitate 0 2474 vizualizari
Cu toată animozitatea creată de plecarea Ryanair din această toamnă, la Aeroportul Internaţional Oradea (AIO) continuă în forţă lucrările la noul terminal de pasageri. Asta şi în perspectiva unor noi curse externe ce ar urma să fie operate de Blue Air (link), dar şi deoarece nu mai sunt probleme cu banii pentru această investiţie. Ieri, în cadrul conferinţei de presă de la faţa locului, preşedintele CJ, Pasztor Sandor, şi comandantul aerogării, Gheorghe Pasc, au anunţat că creditul dorit de AIO pentru asigurarea cofinanţării cheltuielilor pentru terminal a fost aprobat. Este unul de tip revolving, cu perioadă de graţie de 3 ani, în valoare de 6,7 milioane lei. Întregul terminal va costa aproximativ 5 milioane euro, banii fiind daţi, în mare parte de Guvernul României. În timp ce, potrivit oficialilor, lucrările merg strună (n.b.: e de aşteptat ca până la toamnă construcţia să fie încheiată), problemele întâmpinate se află la partea de drum de acces. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a întors de câteva ori proiectul accesului dinspre DN 79 (Oradea – Arad) spre noul terminal, respectiv spre parcarea aferentă acestuia. Va fi în zonă inclusiv un sens giratoriu. Cu toată împotrivirea de moment a CNAIR (probabil justificată prin aspecte de natură tehnică), preşedintele Pasztor spune că va fi obligatorie legarea noului terminal şi a parcării (aflată şi ea în proces de realizare) de DN 79. Reamintim că şantierul este „dus” de Asocierea UTI Grup-Eldiclau, lucrările demarând în septembrie 2017.
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 23, 2024 0
nov. 22, 2024 0