Actualizat noiembrie 22nd, 2024 1:19 PM
mart. 20, 2013 Andrei Şandor Actualitate 2 2581 vizualizari
Strategia de dezvoltare/dezvoltare din zona centrală a Municipiului Oradea, așa cum o vede actuala conducere și firmele de consultanță care s-au ocupat de problemă, cere sacrificii. „Vrem ca Oradea să fie un oraș funcțional și sigur”, a declarat azi (20 martie) primarul Ilie Bolojan înainte de a intrat în prezentarea anumitor aspecte sensibile privind viitorul Plan Urbanistic General (PUG), document aflat acum în elaborare și în prag de dezbatere publică. Se pare că pentru funcționalizarea urbei și pentru corelarea diverselor proiecte de infrastructură rutieră, au fost creionate deja o serie de acțiuni care vor schimba pentru totdeauna aspectul anumitor zone din Oradea. Poate cel mai „dureros” plan este cel care presupune lărgirea străzii Avram Iancu, de la intersecția cu str. Iuliu Maniu și până în apropiere de noul sediu al Muzeului Țării Crișurilor. Ca „adâncime” se ia poziția sediului Inspectoratului pentru Situații de Urgență, iar spațiul câștigat prin demolarea șirului de clădiri ar urma să ofere posibilitatea de a se realiza înclusiv piste pentru biciclete. „În anii următori vom dezvolta piste de biciclete și zone pietonale pe malul Crișului Repede și pe malul Peței…dar trebuie să facem o legătură între ele. O legătură va fi și înspre Universitate, iar singura axă de comunicație este str. Avram Iancu. Având în vedere cât de îngustă e strada, propunere grupului de firme (de consultanță) pe care o susține și Executivul este să lărgim, deci să demolăm partea dreaptă (direcția de mers spre Universitate) până la nivelul unității de pompieri”, a explicat edilul-șef. Primăria caută să găsească loc pentru piste, zone pietonale și terase. Desigur, Bolojan este convins că, încă din faza de idee, această variantă va fi una contestată: „Trebuie să demolăm, trebuie să avem aviz de la Monumente. N-o să fim aplaudați, dar cred că este o direcție de dezvoltare importantă”, spune primarul, subliniind că firmele care s-au ocupat de masterplanu-ul PUG nu pot fi acuzați că ar favoriza sau defavoriza pe unii sau pe alții, nefiind orădene sau românești, ci străine (din Olanda). Șeful administrației crede că această variantă propusă este una „bună” și pe care Oradea poate să o ia în calcul. Urmează, evident, dezbatere publică cu arhitecți, cu Universitatea și cu cetățenii interesați. Ilie Bolojan a șinut să precizeze că pe tronsonul de stradă care, după toate probabilitățile, va fi subiect de demolări de imobile „nu există probleme de patrimoniu deosebite” și că unele clădiri vizate sunt oricum lăsate în paragină. Municipalitatea îi va expropria pe deținătorii de imobile din zona vizată.
O altă propunere a specialiștilor angajați de Primăria Oradea este lărgirea la 4 benzi a străzii Sucevei. Intenția ar fi realizarea unui inel de 4 benzi în jurul centrului Municipiului, lărgirea având ca obiect partea dinspre str. Horea, pe tronsonul dintre Centrul Civic și intersecția cu Horea. „În felul acesta, o bună parte din circulația care este prin centru ar urma să fie, treptat, deviată în aceste zone. Deci să nu mai traversezi din piață spre Ioșia prin centru, ci să te duci prin zona Sucevei-Decebal”, a declarat Bolojan. Tot în legătură cu noul PUG al municipiului, au fost identificate locuri pentru realizarea de parcări în zonele aglomerate din cartiere, precum în Nufărul (zona Peneș Curcanul). Aici a fost identificată posibilitatea de a se construi două nivele de parcare pe suprafața terenului de sport a Liceului „Onisifor Ghibu”, urmând ca activitatea sportivă să se desfășoare deasupra viitoarei parcări. La fel se va propune și pentru zona străzii Moldovei, unde se va putea implementa aceeași soluție pe terenul de sport al Școlii nr. 11. „Poate că unele dintre aceste soluții par fanteziste sau inoperabile, dar acestea sunt datele și în următorii 8 – 12 ani vom ajunge la aceste soluții”, spune primarul Ilie Bolojan. Conform celor prezentate miercuri de șeful administrației locale, specialiștii propun și reabilitarea unor spații publice din zonele de blocuri astfel încât fiecare cartier să aibă câte un centru. „Proiectanții au identificat zone care s-ar preta unor mici piațete publice de tip pietonal care să fie amenajate în toate cartierele de blocuri astfel încât fiecare cartier să aibă o anumită personalitate”, explică edilul liberal.
În altă ordine de idei, intenția Executivului actual este de a propune Consiliului Local aprobarea blocării extinderii intravilanului pentru vreo 10 ani. Motivul principal îl constituie faptul că orașul nu are bani pentru a extinde rețelele de utilități și în zonele rezidențiale create în ultimii ani. Excepție de la regulă vor fi cazurile dezvoltatorilor imobiliari care vor face aceste lucrări pe cheltuiala lor proprie.
Masterplanul privind Planul Urbanistic General al Municipiului Oradea ar urma să fie aprobat în aprilie de Consiliul Local, după care va fi elaborat un Regulament urbanistic ce va fi și el supus dezbaterii publice. Apoi, posibil în luna septembrie, PUG ar urma să apară pe masa aleșilor locali.
oct. 23, 2024 0
aug. 30, 2024 0
iul. 19, 2024 0
iul. 10, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 21, 2024 0
voi ati votat ,pe psihopau.a ista.meritati soarta..