Actualizat noiembrie 22nd, 2024 6:50 PM
iul. 04, 2010 Andrei Şandor Auto 0 1266 vizualizari
Compania care produce această mașina avion se numește Terrafugia și a început demult lucrul la acest proiect îndrăzneț.Transition este complet funcțional și a trecut deja cele mai grele teste. Transition are aripi pentru zbor, dar acestea se pot plia automat atunci când șoferul-pilot dorește să meargă pe șosea. Dimensiunile nu sunt neobișnuite, așa că Transition încape fără probleme în garaj. Habitaclul are 2 locuri și îmbină comenzile pentru o mașina de șosea cu cele pentru un avion ușor. Motorul antrenează roțile față atunci când se rulează pe asfalt, dar când se trece în modul de zbor puterea merge către elicea din spate.
Practic, vorbim în primul rând de un avion, încadrat de forurile americane la categoria “avioane de agrement ușoare”. Pentru a zbura cu acest aparat este nevoie de un curs de pilotaj în urma căruia se obține un brevet după minim 20 de ore de zbor. La sol este nevoie de un permis de conducere, ca pentru orice mașina normală. Terrafugia spune că Transition este perfect pentru cei care au nevoia unui transport rapid. Omul se urcă la volan, conduce pe șosea până la primul aeroport, intră pe pistă, desface aripile și decolează. Oricum, aparatul are nevoie de mult mai puțin spațiu decât un avion normal pentru decolare. Se insistă și pe siguranță, unul din avantaje fiind, în cazul unor condiții atmosferice nefavorabile, pilotul poate ateriza și parcurge restul drumului pe șosea.
Transition poate circula pe șosea la viteze de autostrada (între 120- 140 km/h), iar în aer are o viteză de croazieră de 185 km/h și o autonomie de maxim 700 km. Transition va fi livrat primilor clienți la finalul anului viitor, dar se pot face deja rezervări pentru un avans de 10.000 de dolari. Prețul final este apreciat la circa 194.000 de dolari.
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 22, 2024 0
nov. 14, 2024 0
iul. 12, 2024 0
iul. 05, 2024 0